ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با شکست انقلابی رنگی

تروریسم بلاروس را تهدید می کند

نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

روز 25 اکتبر "سویتلانا تیخانوسکایا"، که پس از فرار از بلاروس به لیتونی خود را رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد از مردم این کشور خواست تا روز دوشنبه 26 اکتبر دست به اعتصاب عمومی بزنند.

در پی این «فرمان» در  روز موعود جز حضور حدود صد نفر بازنشسته و تعداد اندک دانشگاهی و شاگرد مدرسه ای برای راهپیمائی به خیابان ها نیامدند. دراین روز چرخ زندگی در بلاروس ماننده رویهای گذشته چرخید و خللی در کار کشور بوجود نیآمد.

طی دو ماه و اندی که از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس می‌گذرد، عمده نیروهای معترض خیابانی را دانشجویان و محصلین مدارس تشکیل می‌دهند. در ابتدا نمایش‌های خیابانی شکل مسالمت آمیز داشت اما بتدریج متأثر از هدایت کنندگان کارزار تبلیغاتی غرب، تظاهرات به خشونت کشیده شد. روز 26 اکتبر عده‌ای تلاش کردند تا رفت و آمد قطارهای مسافری را با قطع سیم‌های برق راهنما و جدا کردن برخی ریل ها  مختل سازند. کارشناسان و ماموران راه آهن توانستند به‌ موقع محل هایی را که در اثر خرابکاری دچار اشکال شده بود را تشخیص و مرمت کنند.

روز سه شنبه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در جلسه آمادگی برای ششمین مجمع مردمی بلاروس گفت: چگونه می توان این واقعیت را ارزیابی کرد که عده‌ای وارد خطوط راه آهن شدند و شروع به مسدود کردن اتوماسیون و بستن ریل ها می کنند. این عمل می تواند منجر به حوادث جدی ریلی، بلایا و مرگ بسیاری از افراد شود. این اقدامات گروه های جنایتکار سازمان یافته با علائم تروریستی است. ما وارد دوران تروریسم شده ایم.  

تا به حال برگزار کنندگان تظاهرات چندین مرحله از « انقلابات رنگی» را پشت سر گذاشته‌ اند. آن‌ها در تلاش هستند تا با حرکت‌های ضد ملی خود کشور را هر بیشتر به خشونت بکشانند. ما باید در آینده با تمام قوا از حوادثی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازد جلو گیری کنیم.

در ارتباط با تحریکات جنون آمیز در بلاروس توسط غربی ها، روز جمعه گذشته نیکلای پاتروشف، دبیر امنیت ملی روسیه وارد مینسک پایتخت بلاروس شد و با مقامات دولتی و امنیتی این کشور در ارتباط با نا امن کردن بلاروس توسط عوامل غرب گفتگو کرد. سرگیی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز با یک هیات نظامی بلاروس به سرپرستی وزیر دفاع این کشور در مسکو ملاقات کرد. در این ملاقات شایگو، ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه روسیه از کشور برادر بلاروس گفت،  ایالات متحده آمریکا همراه اتحادیه اروپا با همه امکانات در صدد هستند تا از اتحاد دولتی روسیه و بلاروس جلوگیری کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: