ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 آبان

درباره انتخابات امریکا

مردم علنی می گویند- حکومتی ها پنهانی

 
 
 

 

مکلا، سپاهی و معمم، همه با هم بر طبل بی اهمیت بودن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در امریکا می کوبند، اما در نهان آن حرف و نظر دیگر را دارند. در واقع شاید برای نخستین بار در 30 سال گذشته حرف و نظر مردم و حکومت با هم یکی شده اما مردم جسارت دارند و به زبان ساده می گویند و حکومتی ها این جسارت را ندارند و به رجز خوانی ادامه میدهند. بحث بر سر اهمیت نتیجه انتخابات است، نه بر سر این که بایدن بهتر است یا ترامپ چرا که امریکا امریکاست! در میان حکومتی ها هستند دسته بندی هائی که ماندن ترامپ در کاخ سفید را به سود آخرین خیزها برای حکومت یکدست و بستن آخرین روزنه های آزادی ها می دانند و البته به سود حساب های بانکی خود در خارج از کشور. همانها که به قول روحانی در سخنرانی بودجه سال 98 در مجلس گفت که یک سوم پول مملکت دراختیار 25 نفر است. و همین 25 نفر موتور دولت سایه اند. آنها از آب گل آلوده تحریم و تهدیدهای جنگی ماهی میلیاردی می گیرند. همچنین، هستند در میان حکومتی ها که رفتن ترامپ از کاخ سفید را باز شدن روزنه ای احتمالی برای نجات برجام و لغو تحریم ها میدانند و این همان نظری است که مردم عادی هم به آن می اندیشند. بخوانید نظر نشریه داخلی سپاه در شماره شنبه 10 آبان 99 را در همین ارتباط:

«انتخاب بایدن انتخابات ۱۴۰۰ ایران را در مسیری مبتنی بر احساسات و پیش‌فرض‌های غیرواقعی قرار خواهد داد و درنهایت قدرت کنشگری بخش سیاسی کشور را برای طراحی سناریوهایی مبتنی بر منافع ملی از بین خواهد برد. در کوتاه مدت باید کارهایی انجام شود. مثلاً در خصوص نحوه مواجهه با پیروزی احتمالی بایدن، بخش سیاسی کشور هیچ‌گونه سیگنال غلطی نباید به طرف پیروز در انتخابات آمریکا منتقل کنند. از طرف دیگر رسانه‌های ایران و جامعه تحلیلگر ضرورت دارد فضای مطلوب و موردنیاز را برای افکار عمومی ترسیم کنند.» حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان این رهنمود نشریه داخلی سپاه را کامل کرده و نوشته است: «باید بازگشت امریکا به برجام را منوط به لغو تمام تحریم ها کرد.از مجلس انتظار میرود که دولت را ملزم کند تا بدون لغو همه تحریمها به آمریکا اجازه ورود دوباره به برجام را ندهد. چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن.»

بدین ترتیب، آنها هم نگران شکست ترامپ هستند، هم نگران نجات برجام و هم نگران آینده خود در انتخابات 1400 و این همان نکته ایست که در بالا به آن اشاره کردیم.

(تخته بندی (سنگر سازی) در اطراف کاخ سفید برای پایان انتخابات و اعلام نتایج آن!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: