ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توضیحات پوتین درباره قرار داد "قره باغ"

روسیه از ادامه ویرانی

و کشتار جلوگیری کرد!

 
 
 
 
 

 

برای نخستین بار، پس از انعقاد قرار داد آتش بس در جنگ قره باغ که در آن روسیه نقش کلیدی ایفا کرد، پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه ای با عنوان اقدامات بشردوستانه در منطقه قره باغ شرکت کرد و در باره اخبار و شایعاتی که پیرامون این آتش بس و امتیازهائی که گفته می شود به ترکیه داده شده گفت:

در جنگ اخیر قره‌باغ بیش از چهار هزار نفر کشته شدند. وضعیت در منطقه قره‌باغ  همچنان دشوار است. براساس آنچه که به ما گزارش شده است، مشکلات انسانی جدی در منطقه قره‌باغ بوجود آمده است. علاوه بر 4 هزار قربانی، بیش از 8 هزار نفر مجروح و مصدوم شده اند. تعداد آوارگان نیز ده‌ها هزار نفر است. زیرساخت‌های عمرانی و بسیاری از اماکن فرهنگی تخریب شده است.

در این نشست، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه، «الکساندر بارتنیکف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه و «یوگنی زینیچف» وزیر موقعیت‌های اضطراری روسیه نیز شرکت داشتند.

بدنبال این جلسه، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در یک اجلاس خبری شرکت کرد و درباره قرار داد آتش بس قره باغ گفت:

 آن کسانی که در روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بلندتر از یکدیگر فریاد می‌زنند، باید به یاد داشته باشند که نیروهای صلحبان روسیه در حال تضمین و اطمینان حاصل کردن از برقراری امنیت، صلح و آینده این شهروندان و ساکنان امروزی در این منطقه هستند.

 این نشان می‌دهد که روسیه چقدر در برقراری ثبات در این منطقه صادقانه عمل می‌کند. همه باید بدانند که چرا روسیه چنین تصمیمی گرفت و چقدر مایل به برقراری صلح در این منطقه است، خصوصا در ارمنستان و جمهوری آذربایجان. تا حد زیادی، این یک تصمیم بی‌سابقه است و گاهی اوقات احساس می‌کنم که مردم هنوز اهمیت این تصمیم روسیه را درک نمی‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: