ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 آبان

خود کرده را تدبیری

برای بحران همه جانبه هست؟

 
 
 

 

 

کودتای 88 چنان ضربه ای به اعتماد مردم به انتخابات و امید به اصلاحات در جمهوری اسلامی زد که به این آسانی  ها قابل جبران نیست. از دل همین کودتا گسترده ترین فساد حکومتی بیرون آمد و شبکه های جاسوسی اسرائیل و امریکا در حساس ترین نهادهای حکومتی گسترده شد. به بهانه دور زدن تحریم هائی که شعارهای تحریک آمیز احمدی نژاد، با حمایت رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای نظامی و غیر نظامی زیر مجموعه آن همراه بود چند صد میلیارد دلار پول نفت به جیب غارتگران رفت، موسسات اعتباری و بانک های خصوصی مثل قارچ سر هر خیابانی سبز شدند و سپرده  های مردم را شستند، خوردند و بردند و آن را تبدیل به خزانه مافیاهای حاکم در جمهوری اسلامی کردند.

میرحسین موسوی در مناظره های انتخاباتی سال 88 با صراحت گفت که مملکت را به کدام دره ای دارند می برند و مردم به او رای دادند تا سد راه این سقوط شود اما علیه رای مردم کودتا کردند و اجازه ندادند. پیش از او آیت الله منتظری در انتقاد از استبداد ولایت فقیه با صراحت و جسارت سخن گفته بود اما او را بیش از 5 سال حصر خانگی کردند. در دو شورش دیماه 96 و آبان 98 نیز مردمی که رهبر نداشتند و رهبری نمی شدند علیه بحرانی که منتظری و موسوی را پشت سر گذاشته و بر جامعه حاکم شده بود به خیابانها آمدند. سرکوب خونین شدند. آیت الله خوئیئی ها که شاید سیاسی ترین روحانی جمهوری اسلامی پس از آیت الله بهشتی باشد، در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که  باید سیاست های سه دهه گذشته اصلاح شود و تغییر کند. آیت الله منتظری در سخنرانی 23 آبان 67 گفت:

«معنای رهبری اين است كه نظارت كند كه در كشور كارهای خلاف شرع انجام نشود. نه اين كه يک تشكيلات و يک گارد سلطنتی درست شود از پادشاهان دنيا زيادتر، و كسی هم دسترسی نداشته باشد، و در وزارتخانه دخالت كنند، در استانداری دخالت كنند، در همه جا دخالت كنند. اين طور كشور پيش نمی رود؛ كشوری كه چند ارگان حكمفرما داشته باشد، دولت جدا، مجمع تشخيص مصلحت جدا و دفتر رهبری جدا، هر كدام بخواهند اعمال قدرت كنند، اين جور كشور اداره نمی شود.» به خانه اش اوباشی که رهبری آنها را حجت الاسلام ذوالنور رئیس کنونی فراکسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم (به تعبیر رهبر انقلابی ترین مجلس در جمهوری اسلامی) حمله کردند. از تهران آیت الله یزدی که ریاست قوه قضائیه را داشت به رهبر اوباش پیام داده شد که طناب گردنش بیاندازید و از خانه بیرونش بکشید. (قول دیگری وجود دارد که این پیغام را احمد جنتی داده بود). جمهوری اسلامی یکشبه در باتلاق بحران سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرو نرفت. آنچه که نوشته شد تنها بخش "هشدارباش"های آنست، چرا که حوادث و رویدادهای منتهی به بحران کنونی بی شمارند. حالا، رهبر که سهم بزرگ را در این حوادث و بحران دارد توان عقب نشینی و بازگشت و قبول اصلاحات را دارد؟ چگونه می تواند حریف شبکه های مافیائی شود؟ "خود کرده را تدبیری هست؟"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: