ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زبان اعتراضات تغییر می کند

حمله با مواد آتش زا به دادگاه

صادر کننده حکم اعدام نوید افکاری

 
 
 

 

 

برای حفظ حکومت، زبان شکنجه و اعدام و دروغ تا ابد نمی تواند ادامه یابد و سرانجام، کار به مقابله ای خونین ختم خواهد شد. طبیعی است که این مقابله نا برابر است و به همین دلیل خطر اقدامات ماجراجویانه و خشن بسیار جدی است. در زمان شاه هم همین مسیر طی شد. روزی که بازرگان در دادگاه نظامی که او و همراهان نهضت آزادی اش را به 10 سال زندان محکوم کرد، او جمله ای تاریخی را بر زبان آورد و گفت: فراموش نکنید که «ما آخرین کسانی هستیم که با زبان و قلم انتقاد می کنیم و مخالفت های خود را ابراز می داریم. نسل پس از ما به زبان دیگری با شما سخن خواهند گفت». نرفت این سخن و  هشدار به گوش شاه و آنها را بردند به زندان، اما اندک سالهائی پس از آن سازمان چریکی مجاهدین خلق سیانور در دهان، با ترور و انفجار پا به میدان گذاشت و متعاقب آن دانشجویان معترض و تحت تعقیب دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر رفتند به خانه های تیمی و یا سر از سیاهکل در آوردند و شدند چریک های فدائی خلق. جمهوری اسلامی نمی خواهد از گذشته درس بگیرد. تصور کرده اند که شاه اشتباه کرد که در سال 57 جنبش اعتراضی را به خون نکشید و 5 هزار نفر را دستگیر و به جزایر دورافتاده ایران تبعید نکرد و به همین دلیل آنها نباید اشتباه شاه را از این زاویه تکرار کنند.

اما شورش آبان و خشونتی که جمهوری اسلامی در خیابان و زندان دست به آن زد نشان داد که جامعه در حال انفجار به همان سمت و سوئی می برد که بازرگان در دادگاه نظامی شاه گفت. وقتی تظاهر کنندگان و حتی شورشیان جوان را دستگیر می کنند، در زندان شکنجه می کنند و سپس محکوم به اعدام، این طبیعی است که در شورش بعدی آن جوان در خیابان و قبل از دستگیری با ماموران امنیتی و انتظامی مقابله می کند. او می گوید: اگر در زندان قرار است شکنجه و سپس اعدام شوم، بگذار در خیابان بکشم و کشته شوم.

حادثه روز گذشته در مقابل دادگاه انقلاب شیراز که حکم اعدام نوید افکاری را صادر و اجرا کرد، همین پیام را داشت.

مواد آتش زا به سوی دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پرتاب کردند و گفته می شود چند تن از افراد نیروی انتظامی مستقر در این مجموعه نیز مجروح شدند. حادثه نیمه شب انجام شد و مهاجمان با استفاده از تاریکی شب از محل گریختند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: