ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی رهبر ج. اسلامی

سفر در تعطیلات چند روزه

بزودی ممنوع خواهد شد؟

 
 
 

 

 

روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی یک سخنرانی ویدیوئی بمناسبت مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسر نیروی مسلح ایراد کرد. او در بخشی از سخنرانی خود تلویحا فرمان جلوگیری از سفرها را با هدف جلوگیری از گسترش کرونا داد و حالا باید دید در جریان دو تعطیل چند روزه ای که در پیش است حکومت چگونه مانع سفرهای مردم خواهد شد. او به همینگونه، یعنی تلویحا از تعطیل مراسم اربعین حمایت کرد و در هر دو مورد گفت:

"ضابطه‌ گذاری‌ها بایستی حاکمیتی و الزامی باشد. این را من از مدتها پیش البته به رئیس‌جمهور محترم و به مسئولین محترم هم گفته‌ام که بایستی الزام بشود. مواردی هست که بعضی از فعالیت ها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود؛ همچنان‌که ملاحظه کردید، لغو سفر اربعین را مردم متدین و مؤمن ما پذیرفتند؛ گفتیم نروید به طرف مرز، نرفتند؛ این خیلی مهم است. در قضیه‌ی عزاداری‌ها ستاد ملی مبارزه‌ی با این بیماری ضابطه معیّن کرد، مردم مؤمن و متدین که پایبندند، ضابطه را دقیق رعایت کردند. این باید در زمینه‌های گوناگون تسرّی پیدا کند و بایستی اجباری و الزامی بشود. جلوی بعضی از سفرها واقعاً باید گرفته بشود، گاهی بعضی از سفرها موجب میشود که شیوع بی‌محابا و بدون قابلیت کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایه‌ی تأسف است. "

وی در بخش دیگری از این سخنرانی درباره امنیت ملی سخنانی گفت که در عمل واقعیت ندارد و بیشتر رویاست تا حقیقت. او گفت:

"امنیت برای کشور یک ارزش بسیار والا و اساسی و یک عنصر حیاتی است؛ چون بدون امنیت همه‌ی ارزشهای مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزشهای مهم. اگر ملت‌ها قدرت دفاعی نداشته باشند، آمریکا و برخی کشورها آن‌ها را راحت نمی‌گذارند. قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌ یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است."

بی نیاز از تفسیر است که جمهوری اسلامی نه استحکام و ثبات اقتصادی را موجب شده و نه از فرهنگ ملی حفاظت کرده است. برای نمونه نگاه کنید به بلائی که بر سر زبان فارسی و اخلاق اجتماعی آمده است. شاید در زمینه قدرت دفاعی ادعای او تا حدودی واقعیت داشته باشد که آن هم در صورتی است که این قدرت دفاعی متکی به دوراندیشی و مانورهای سیاسی لازم باشد، در غیر اینصورت دیده ایم که بزرگترین قدرت های نظامی نیز در جهان فرو پاشیده اند زیرا این قدرت نظامی پشتوانه اقتصادی و سیاسی اجتماعی نداشته است. به فاصله طبقاتی موجود در ایران، فقر، گرانی و دهها پدیده دیگر باید نگاه کرد و آنگاه درباره امنیت و قدرت دفاعی سخن گفت!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  13 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: