ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار رهبران فراکسیون مجلس روسیه با پوتین

ضرورت تحولات در داخل روسیه

در کنار قدرت نظامی این کشور

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز ششم اکتبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در یک کنفرانس ویدئویی با رهبران فراکسیون های مجلس دوماً، از جمله با گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست، در باره اوضاع روسیه و جهان گفتگو کرد.

در ارتباط با این کنفرانس، گنادی زوگانف، در مصاحبه با مجله اینترنتی « Svobodnaya Pressa » روسیه گفت:

جلسه امروز در نوع خود یکی از با اهمیت ترین جلسات سال‌های اخیر با رئیس جمهور بود. اوضاع آشفته جهانی و در عین حال مشکلات روسیه، از حساسیت خاصی برخوردار شده است.  در شرایط فعلی ما در‌واقع در یک جنگ ترکیبی سه وجهی قرار گرفته ایم. بحران های سرمایه داری، تحریم های روسیه و مسیر اقتصاد لیبرالی، کشور ما را به تنگنا های خطر ناکی کشانده است. من بارها تکرار کرده‌ ام، بحران های سیستم سرمایه داری دو بار با جنگ های جهانی پایان یافته است. در جنگ اول سیستم سوسیالیستی اتحاد شوروی سر برآورد و با مدرنیزاسیون لنینی و استالینی، کشور ما تبدیل به قدرت جهانی شد. دوم، پیروزی بزرگ بر فاشیسم هیتلری و میلیتاریسم ژاپن بود، اما با جنگ سرد تحمیل شده و به علت خیانت، دستاوردهای کشور شورا ها به غارت رفت.

با وجود آتش افروزی ها در دنباس اکرائین، جمهوری بلاروس و اخیراً در منطقه قره باغ و حوادث قرقیزستان، مسیر دیگری جز بالا بردن قدرت همه جانبه دفاعی کشور و هم پیمانان ما وجود ندارد. چاره اساسی ایجاد اتحاد و یگانگی است. چنانچه امروزه ما همه نیروهای سالم و کارآمد جامعه را بسیج نکنیم، نمی‌توانیم وحدت سر زمین‌ های خود را احیا کنیم.

در شرایط حاضر سه عرصه می‌تواند وحدت ملی ما را تضمین کند: زبان روسی، فرهنگ و تمدن روسی و راه نما قرار دادن پیروزی ها و دستاورد های گذشته.  در تمام این عرصه ها با ریختن خون میلیون‌ها نفر پیروزی به دست آمده است. بی دلیل نیست که لیبرال ها دقیقاً همین عرصه ها را هدف قرار داده‌ اند و گلوی روسیه را فشار می هند.

من در این دیدار گفتم که در داخل کشور عملاً کار زار بی رحمانه ای از طرف الیگارش ها علیه همه میهن دوستان و از آن جمله حزب کمونیست آغاز شده است که برای ما قابل پذیرش نیست  و رئیس جمهور قبول کرد که این نکات بررسی شود.

من گفتم: آقای رئیس جمهور! ما به پیام شما در چند سال پیش به مجمع فدرال، با این وعده که روسیه به پنجمین اقتصاد جهانی باید تبدیل شود پاسخ مثبت دادیم و پیشنهاد بودجه 33 تریلیون روبل را ( هر 78 روبل یک دلار.م ) دادیم که می‌توانست رشد 7.5 در صدی را به همراه داشته باشد اما متأسفانه پیشنهادهای ما مورد توجه قرار نگرفت. ما دوازده لایحه را برای برون رفتن از بحران، به مجلس دوماً ارائه دادیم اما هیچ یک از لوایح ارئه شده به تصویب نرسیدند. ما برنامه‌ ای را جهت اعتلای روستا ها به وزارت دارائی ارائه دادیم که با وجود تایید شما، آنتون سیلوانف، ( وزیر دارایی .م ) اراده ای برای تأمین مالی آن از خود نشان نداد. ما باید در یک فضای همدلی، با همراهی و همفکری احزاب مختلف و شخصیت ها، بودجه ای را در نظر بگیریم تا جواب گوی چالش های موجود کشور باشد. از 10 هواپیمای مسافربری کشور، 9 هواپیما از خارج خریداری شده است. در صورت تشدید تحریم ها  تأمین قطعات هواپیماهای بوئینگ و ارباس، ناوگان هوایی کشور عملاً با مشگل جدی مواجه خواهد شد. 70 در صد داروهای کشور از خارج تأمین می‌ شود و ارزهای زیادی به باد می روند. کل سیستم بانکی روسیه با سیستم‌های عامل خارجی کار می کنند. همه این چالش ها به سریع‌ ترین راه حل‌ها نیاز دارند. روسیه از هر نظر قابلیت رشد و تکامل همه جانبه را دارد: شرایط برای ایجاد صنایع پیشرفته، امکانات علمی و تکنیکی و همین‌ طور افرادی که قابلیت اجرایی دارند موجود می باشند. حتی در هیات دولت، بین وزرا و معاونین اشخاصی مانند: بلوسوف، خوسنولین، بوریسف، پاتروشف، شویگو، رشیتنیکوف و موراشکو … راه صنعتی کردن کشور را می دانند و آماده کار هستند اما بودجه جدید، امکان مالی لازم را نمی‌تواند در اختیار آنها بگذارد. ضمن این که نیروهایی در کشور وجود دارند که می کوشند مردم را  کاملاً نسبت به مقامات بد بین و بی اعتماد کنند. این تنگنا ها ناگزیر به عواقب ناگواری منجر خواهد شد. بنابراین، ما به یک دوره میهن پرستانه عمیق و همبستگی ملی نیاز داریم.

 با توجه به وضعیت کنونی، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، به نوبه خود در نظر دارد، کمیسیونی را ایجاد کند تا از شهروندان در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی محافظت کند.

من تمامی مطالب را با رئیس جمهور در میان گذاشتم و وی به ویژه متذکر شد، ما باید در یک فضای هم دلی، با همراهی و همفکری احزاب مختلف و شخصیت ها، بودجه ای را در نظر بگیریم تا جواب گوی چالش های موجود کشور باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: