ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مخالفان یا نفهمیدند و یا سهم شیر را میخواهند

رابطه صلح امام حسنی

با خاتمه  تحریم تسلیحاتی ایران

 
 
 

 

 

تحریم تسلیحاتی ایران خاتمه یافت و کارشکنی های اسرائیل و امریکا برای ادامه این تحریم ها بی نتیجه ماند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد

"از امروز، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن  و تمامی ممنوعیت های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران وضع شده بودند  به صورت خودکار خاتمه یافت."

نخستین گزارش ها حاکی از آنست که جمهوری اسلامی در اولین فرصت برای خریدهای نظامی با روسیه وارد مذاکره و معامله خواهد شد. این نظری است که رسانه های غربی منتشر کرده اند، اما آخرین سخنرانی جنجالی روحانی درباره صلح امام حسن، می تواند در باغ سبزی باشد برای غربی ها جهت مذاکرات سیاسی، آزادی سازی پولهای بلوکه شده ایران و خرید تسلیحات نظامی از آنها همزمان با خرید تسلیحات از روسیه و چین. بسیار بعید به نظر می رسد که جمهوری اسلامی برای فروش تسلیحات و عمدتا موشک به سازمان ها و گروه های شبه نظامی و یا حتی دولت های منطقه شتاب به خرج بدهد.

آن هوچی بازی که راستگراترین جناح سیاسی در جمهوری اسلامی بدنبال سخنرانی اخیر روحانی راه انداخت، احتمالا با حدس و گمان در همین زمینه بود زیرا لفت و لیس خرید نظامی را می خواهند در انحصار خود داشته باشد. البته در خوشبینانه ترین حالت، عدم درک و تحلیل دلیل آن سخنرانی روحانی از سوی این دارو دسته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: