ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرح کودتا قبل از انتخابات تهیه شده بود

در جمهوری بلاروس

رئیس جمهور یک کودتا را خنثی کرد!

 
 
 

 

 

تظاهرات اپوزیسیون در برابر تظاهرات طرفداران دولت در جمهوری بلاروس آب شد و شیپوری که رسانه های غرب و در همراهی با آنها رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در آن می دمیدند از نفس افتاد.  بتدریج اخبار دقیق تری درباره توطئه ای منتشر می شود که کم کم معلوم می شود کودتائی سازمان داده شده از جانب امریکا و مقر آن در لهستان و جمهوری  "لیتوانی" بود. بموجب گزارش هائی که برای پیک نت ارسال شده مخالفین حکومت بلاروس قبل از انتخابات ریاست جمهوری و با آگاهی از نداشتن رای، توانسته بودند در مرکز مخابرات این کشور نفوذ کنند و بلافاصله پس از اعلام نتیجه انتخابات با در اختیار گرفتن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات وسیعی را علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور و به نفع تیخانوسکایا دیگر کاندیدای ریاست جمهوری آغاز کردند و با پخش خبر دروغ فرار لوکاشنکو به خارج و همچنین خبر کشته شدن لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس توسط مردم، مردم را به خیابانها فراخواندند.

روز بعد لوکاشنکو با اعتماد به نفس کامل در میدان مرکزی پایتخت "مینسک" بنام میدان "استقلال" ظاهر شد و به میان دهها هزار نفر از طرفداران دولت رفت و برای آنها سخنرانی کرد. فردای آن روز نیز به کارخانه عظیم تراکتور سازی بلاروس رفت و با کارکنان و کارگران این مؤسسه صحبت کرد و آنها را از توطئه با خبر ساخت. با این دو اقدام آب روی آتش دروغ‌های که بی وقفه پخش می شد ریخته شد. متعاقب حضور رئیس جمهور در میان مردم در شهرهای مختلف بلاروس جمعیت های کثیری به دفاع از دستاوردهای عظیم دولت لوکاشنکو به خیابان‌ها آمدند.

حمایت جهانی احزاب مترقی جهان از مردم و دولت بلاروس منجر به تضعیف هر چه بیشتر کودتاچیان شد.

فضای سیاسی در بلاروس بی آنکه از نیروی پلیس و انتظامی استفاده شود به دلایل زیر به نفع نیروهای ترقیخواه و در راس آن ها لوکاشنکو است:

1- مردم بلاروس از بالا بودن سطح زیستی خود در مقایسه با کشورهای همسایه اطلاع دارند.

2- اقدام بموقع لوکاشنکو برای رفتن به میان مردم و صحبت با آنها نقش جدی در ایجاد اختلاف در صفوف مخالفان و کودتاچیان ایفا کرد.

3- اعلام همبستگی نیروهای مترقی جهان با مردم و دولت بلاروس در سست شدن اراده مخالفان و بسیج مردم این کشور برای ورود به صحنه و خنثی سازی توطئه.

4- هشدار پوتین رئیس جمهور روسیه به آلمان و فرانسه برای عدم دخالت در امور داخلی جمهوری بلاروس.

5- اعلام لوکاشنکو برای باز شماری آراء انتخابات تحت نظارت یک هیات مشترک از معترضان به نتایج انتخابات و برگزار کنندگان انتخابات. ( دو اقدامی (بند 2 و 5) که در انتخابات 88 در ایران دولت و رهبر جمهوری اسلامی  زیر بار آن نرفتند و خلاف روش لوکاشنکو متوسل به سرکوب خونین معترضان شدند و زخم همیشه بازی را در جمهوری اسلامی بوجود آوردند که حوادث تمام سالهای پس از آن به نوعی مرتبط با آن سرکوب خونین است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: