ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این 3 زن فعلا زبان

سیاست خارجی چین، روسیه و امریکا هستند

 
 
 

 

 

سه سخنگوی وزارت خارجه های امریکا، روسیه و چین زن هستند. البته سخنگوی وزارت خارجه امریکا به تازگی انتخاب شده و باحتمال زیاد یک سخنگوی خوش آب و رنگ هم انتخاب شد تا برای خبرنگاران جذاب تر باشد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه "ماریا زاخارووا" بر خلاف سخنگوی وزارت خارجه امریکا تازه کار نیست و حتی حدس زده می شود به سمت های بالاتری نیز در سیاست خارجی روسیه دست یابد. البته او هم از مدتی پیش آرایش مو و مدل لباس هایش را تغییر داده و از آن حالت ساده اولیه در آورده است. سخنگوی وزارت خارجه چین که «هوا چون اینگ» نام دارد از هر دو آنها ساده تر است.

فعلا هر سه سخنگو روی موضوع اتمی ایران و سیاست تحریم های ماشه ای امریکا و اختلافاتی که ما بین هر سه آنها بر سر این مسئله وجود دارد متمرکزند. برای مثال سخنگوی کاخ سفید در آخرین مصاحبه خبری اش گفته است:

نمی‌خواهم جلوتر از رئیس‌جمهور چیزی بگویم. تنها می‌توانم بگویم که رئیس‌جمهور گفته است مکانیسم بازگشت تحریم‌ها اجرا خواهد شد. توضیحات بیشتر را به او واگذار می کنم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه محکم تر و با اختیار بیشتری در همین مورد در تازه ترین مصاحبه خبری اش گفت: تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران قطعا شکست خواهد خورد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین هم با همان احتیاط تاریخی چینی ها برای حرف زدن در تازه ترین مصاحبه اش گفت: چین به توسعه روابط با همه کشورها از جمله ایران اهمیت می دهد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: