ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 4 شهریور

مهدی هاشمی در اوین گفته:

پدرم ترور "رادیو اکتیو" شد!

 
 
 

 

 

یک تاجر لبنانی که در زندان اوین با مهدی هاشمی پسر ارشد هاشمی رفسنجانی همبند بوده، از قول او اعلام کرد که هاشمی رفسنجانی براثر مسمومیت ناشی از "ایزوتوپ های رادیو اکتیو" کشته شده است. حادثه ای شبیه ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در راه بازگشت به کره شمالی که در سالن ترانزیت فرودگاه مالزی ناگهان نقش زمین شد و در دم جان سپرد. حادثه در فوریه سال 2017 روی داد و کالبد شکافی جسد نشان داد که او با همان ماده ای کشته شد که مهدی هاشمی مدعی است پدرش با آن کشته شد.

تاجر لبنانی که "نزار زکا" نام دارد و  دارای تابعیت امریکائی است، باتهام جاسوسی چهار سال در زندان اوین زندانی بوده است. او اخیرا در یک فیلم مستند ضمن گفتن خاطراتش از دوران زندان در ایران، گفتگوی خویش با مهدی هاشمی را نیز بازگو کرده که در آن ادعای ترور هاشمی با رادیو اکتیو مطرح شده است. فیلم مستند "میزبانی ناجوانمردانه" نام دارد. زکا در سال 2015 در ایران دستگیر شد و تا سال 2019 زندانی بود. هاشمی رفسنجانی هنگام حادثه 82 سال داشت و برای شنا به استخر باغ کوشک در شمال تهران رفت و اندک زمانی بعد جسدش کف استخر یافت شد.

پس از یافت شدن جسد هاشمی در استخر کوشک، رهبر جمهوری اسلامی اجازه کالبد شکافی جسد را نداد اما با تشکیل یک هیات چند نفره از خواص به خواست روحانی برای بررسی ماجرا موافقت کرد. گزارش این هیات نیز هرگز منتشر نشد اما گفته می شود این گزارش حاوی مستندات قتل هاشمی بوده اما رهبر جمهوری اسلامی با انتشار آن موافقت نکرده و دستور بستن پرونده را داده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: