ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 شهریور

ایران در انتظار نتایج

4 روز سفر و عزاداری

 
 
 

 

 

چهار روز تعطیل ایران به پایان رسید اما نتایج این تعطیلات بزودی آشکار خواهد شد. نتایجی که در بدست آمدن آن هم مردم مقصرند و هم کل نظام و بویژه روحانیون. بحث بر سر ابتلا به کروناست. هزاران مراسم عزاداری لیرغم همه هشدارهای ستاد مقابله با کرونا برپا شد. هم در محیط سر باز و هم در محیط های سر بسته. فاصله گیری و استفاده از ماسک بکلی از یادها رفت. در همین 4 روز بالغ بر 4 میلیون نفر رفتند سفر، بویژه به صفحات شمال ایران. در این سفر هم کسی حال و حوصله ماسک زدن و فاصله گیری نداشت.

حالا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل می گوید: ۲ تا ۳ هفته دیگر، نتیجه مسافرت مردم به شمال مشخص می‌شود. پائیز در پیش است و روزهای سخت پاییزی و زمستانی در انتظار ما! پاسخ این سئوال که "چرا ایران به کانون کرونا در خاورمیانه تبدیل شد؟" سخت نیست.

روز گذشته روحانی که زیر فشار کمر شکن بحران اقتصادی و بحران سیاست خارجی و فشار سیاسی مخالفان داخلی است، به این امید که پائیز و زمستان آینده ایران با موج تلفات کرونا روبرو نشود و برچسب "ایران کانون کرونا در خاورمیانه" بیش از این اقتصاد کشور را فلج نکند از وزیر بهداشت خواست هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید واکسن کرونا و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول آن درایران را انجام دهد تا در صورت امکان هر چه سریع‌تر واکسن سراسری آغاز شود.

او همچنین از وزیر بهداشت خواشت که با توجه گستردگی موج دوم شیوع بیماری کویید ۱۹، فکری برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمانی کشور بکند و در صورت لزوم نسبت به آموزش سریع‌ تر نیرو‌های جدید و جایگزینی آنان، اقدام کند.

او با اشاره به دو غفلت سفر و عزاداری گفت: (سفر و عزاداری تمام شد) و حالا باید جلوی اوج گیری مجدد شیوع کویید ۱۹ را بگیریم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  اول سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: