ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ماجرای "ناوالنی" نتیجه شکست آلمان

در توطئه کودتا در بلاروس است

 

 
 

 

 

پس از اتهامات صدراعظم آلمان علیه روسیه و متهم کردن روسیه به تلاش برای به قتل رساندن یکی از ناراضیان پوتین و روسیه بنام "الكسیی ناوالنی"، بخش هایی از طبقه سیاسی آلمان خواستار تشدید سیاست آلمان در برابر  روسیه شد الكساندر دوبریندت ، رهبر گروه منطقه ای حزب سوسیال مسیحی روز پنجشنبه گفت كه طبق برآورد او روابط بین برلین و مسكو "بشدت وخیم خواهد شد" . (ظاهرا چون نتوانستند دولت جمهوری بلاروس را با جنجالی که ساخته بودند زمین بزنند، حالا با این جنجال می خواهند به روسیه فشار بیآورند. پوتین نسبت به دخالت در امور داخلی بلاروس رسما به آلمان وفرانسه هشدار داده بود.)

نوربرت روتگن از حزب دموکرات مسیحی نیز بیانیه مشابهی صادرکرد. وی روز پنجشنبه در Deutschlandfunk رادیو " دویچلاند فونک"  گفت که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه فقط "زبان سخت" را درک می کند. بنابراین، فرانسه نیز باید به تلاش های خود برای رسیدن به یک رابطه استراتژیک خاص با روسیه پایان دهد. روتگن خواستار آن شد که آلمان ساخت خط لوله گاز "نورد استریم 2 "  را دست کم متوقف سازد. او گفت روسیه به صادرات گاز طبیعی وابسته است و به همین دلیل با این اقدام سخت ترین  ضربه به پوتین وارد خواهد شد.

حزب دموکرات آزاد آلمان و نمایندگان اقتصاد آلمان با نظرات ارائه شده از سوی روتگن و دیگر گروهای معروف به  طرفداران "ترانس اتلانتیک" که خواستار متوقف کردن ایجاد لوله گاز از روسیه به اروپا هستند، به مخالفت برخاستند.

ولفگانگ کوبیکی ، معاون رهبر حزب دموکرات آزاد نیز در رادیو " دویچلاند فونک"  گفت که وی در مورد اینکه آیا اکنون باید پروژه ای با این ابعاد به طور ناگهانی زیر سوال برود تردید دارم. نمی توان تصور کرد که پوتین یا دولت روسیه پشت حمله به ناوالنی باشند.  او گفت در مسکو "نیروهایی وجود دارند که خودسر هستند و کار خود را پیش می برند." اگر سو ء ظن علیه روسیه تأیید شود ، یک عصر یخبندان سیاسی در پیش خواهد بود که ممکن است سالها به طول انجامد .

ولفگانگ ایشینگر ، رئیس "کنفرانس امنیتی" مونیخ نیز  با "تحریم کامل" روسیه مخالفت کرد. وی درفرستنده رادیو تلویزیونی آلمان  ARD گفت: جمهوری فدرال آلمان و اتحادیه اروپا به همکاری مسکو در زمینه های مختلف از آب و هوا گرفته  تا اوکراین نیاز دارند. "Nord Stream 2" باید "مورد بررسی" قرار گیرد، اما کنار گذاشتن پروژه "یک مسئله بسیار پیچیده" است. "کمسیون شرقی" اقتصاد آلمان هشدار داد که تحریم های جدید علیه روسیه  به "شرکت های غیر درگیر و مردم روسیه" لطمه خواهد زد.

صدراعظم آنگلا مرکل ، روز چهارشنبه، بر اساس "نتايج" تحقيقات آزمايشگاه مركزي "بوندس وهر "( ارتش آلمان ) سخنان تندي ایراد کرد . وی مسکو را به "اقدام برای مسموم ساختن " ناوالنی متهم ساخت، تا "فعالان برجسته مخالف در روسیه را خاموش سازد " او گفت اکنون "پرسش هائی جدی" مطرح هستند که "فقط طرف روسی می تواند به آنها پاسخ دهد". رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا "اورسولا فون در لاین" و دبیرکل ناتو "ینس استولتنبرگ" اظهارات مشابهی کردند. ولی ژوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به "اقدام عجولانه" در مورد موضوع تحریم هشدار داد.  او گفت ابتدا باید فرایندها روشن شود و مسئولین امر با دقت خالی از تردید مشخص گردند.

از سوی دیگر دولت روسیه ابراز تاسف  کرد که دولت آلمان سیاست "بیانیه های عمومی با صدای بلند" را در پیش گرفته است. سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف، به خبرگزاری دولتی RIA Novosti  گفت که مسکو آماده همکاری با طرف آلمانی است. با این حال، روسیه هنوز منتظر دریافت اسناد درخواست شده در مورد نتایج تحقیقات بیمارستان "شاریته"  برلین است. رسانه های روسی به نقل از یکی از کارشناسان سم  عصبی "نوویچوک" گفت که اگر واقعاً کسی با این سم مسموم شود، مطمئناً از آن جان سالم به در نمی برد.

از سوی دیگر اسکار لافونتن دبیرکل اسبق حزب سوسیال دمکرات که بعدها از این حزب جدا شده و حزب چپ آلمان را بنیانگذاری کرد درهمین مورد ازجمله گفت:

دولتی که  خود در جنگ های ناقض قوانین بین المللی شرکت می کند  که در آنها هزاران انسان   بی رحمانه کشته می شوند؛ دولتی که اجازه می دهد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای جنگ های پهبادی  از خاک آلمان پرواز کنند، آیا چنین دولتی می تواند درباره اتهام جنایت در حق یک شهروند روس قضاوت کند؟ آیا هر چند روز یکبار سفیر امریکا به وزارت خارجه برای توضیحات درباره نقض قوانین بین المللی احضار می شود؟

آیا اتحادیه اروپا برای مجازات جنایات روزمره الیگارشی آمریکا تحریم هایی اتخاذ خواهد کرد؟

 دست از ریاکاری باید برداشت.

(برای تهیه این مطلب از مجموعه خبرهائی که دراین روزها منتشر شده و بویژه از نشریه یونگه ولت آلمان استفاده شده است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: