ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 شهریور

بی اعتنائی روحانی

به جست و خیزهای قالیباف

 
 
 

 

 

قالیباف "گربه مرتضی علی است" که از هر طرف پشت بام بیفتد، چهار دست و پا می آید روی زمین! دست سپاه و بیت رهبری پشت و پناهش است و به همین دلیل حتی دست و پایش هم پس از افتادن از بام نمی شکند. درجریان حمله به کوی دانشگاه کارنامه ای از خود به جای گذاشت که ماندنش در راس  فرماندهی نیروی انتظامی ممکن نبود. کنار رفت اما خیلی زود شهردار تهران شد. خیلی زود می خواست از سکوی شهرداری بپرد به سکوی ریاست جمهوری اما اولین شکست در این پرش را تجربه کرد. تجربه کرد اما گفتند بمان تا نوبتی دیگر. شهردار تهران باقی ماند و نوبت دیگر فرا رسید. بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و این بار در نیمه راه گفتند از سر راه ابراهیم رئیسی کنار برود. کنار هم نمی رفت شانسی برای پیروزی در برابر روحانی نداشت. همچنان که رئیسی نداشت. بار دیگر به ریسمان شهرداری تهران چنگ زد تا از پشت صحنه بگویند چه باید بکند. پرونده اختلاس او در شهرداری تهران بسیار سنگین شد اما آنها که از او واحدهای اداری و تجاری و مسکونی گرفته بودند (3800 واحد) پشتش ایستادند. حتی انسان پاکدستی مثل محمد علی نجفی شهردار تهران که پرونده های قالیباف را تسلیم قوه قضائیه کرده بود را قربانی کردند. پرستوئی که در کنارش کار گذاشته بودند به قتل رسید و نجفی باتهام قتل پرستو رفت زندان. بالاخره سردار نظر کرده را گفتند شهرداری را تحویل بدهد و برود مجمع تشخیص مصلحت و آماده ریاست مجلس شود. در انتخابات مجلس از تهران نامزد شد و 8 درصد رای شرکت کنندگان تهرانی در آن انتخابات رای گرفت و نفر اول تهران شد و رفت مجلس و شد رئیس آن. او به ریاست مجلس هم قانع نیست، هنوز هم خیال رئیس جمهور شدن دارد و به همین دلیل در مجلس بند نمی شود و به سبک احمدی نژاد سفرهای استانی می کند. می گویند در یکصد روزی که مجلس یازدهم تشکیل شده فقط دو قانون در مجلس تصویب شده است. خود قالیباف می گوید اصلا مجلس برای قانونگذاری نیست بلکه برای نظارت بر قوه مجریه است! روحانی که میداند او چگونه دوپینگ کرد و رفت مجلس و میداند که نظر کرده کجاست، تاکنون تنها واکنشش نسبت به بالا و پائین پریدن قالیباف بی محلی به اوست. حتی به مجلس هم نمی رود زیرا پیش از انتخابات گفته بود که این انتخابات نیست بلکه انتصابات است. 

علیزاده عضو شورای شهر تهران میگوید: دوستان ما می‌گویند که چون آقای قالیباف نظامی بوده، وقتی صحبت شکایت از ایشان بود، می‌گفتند باید به دادسرای نظامی مراجعه کنید.

در همین یکصد روزی که از مجلس گذشته قالیباف نشان داده که نه تنها به دلیل ضعفی که از ناحیه پرونده هایش دارد، بلکه اساسا در قد و قواره ریاست مجلس نیست. حداکثر می تواند رئیس پلیس باشد و یا شهردارکه در این دو موقعیت هم بوده و کارنامه خرابی از خود باقی گذاشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: