ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تازه ترین اخبار از بلاروس- ترجمه نعمت بوستانی

اتحاد روسیه و بلاروس

و اعلام پول واحد میان دو کشور

 
 
 
 
 

روز گذشته (سه شنبه) خبرنگاران کانال های روسیه 1، راشا تودی و ان ت و ، در مینسک پایتخت جمهوری بلاروس با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور مصاحبه کردند. در این مصاحبه که حدود دو ساعت و نیم  به طول انجامید لوکاشنکو به کلیه سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در فرازهایی از این مصاحبه گفت: "آنچه در کشور ما می گذرد در درجه اول جنبه خارجی دارد، در عین حال که جنبه های داخلی نیز دارد. جنبه خارجی آن ربط دارد به آمریکا که در راس هدایت کنندگان حوادث بلاروس است و از لهستان و جمهوری چک تحریکات را اداره می کند. در ارتباط با وضعیت داخلی، برای عده ای از شهروندان مسئله طولانی بودن من در مقام ریاست جمهوری مطرح است. موضوع دیگر، پرورش دونسل در کشورماست که تحت تاثیر ایده های بورژوازی قرار گرفته و خواهان بدست گیری قدرت هم هستند. در باره "ماریا کولسنیکوا" که خود را رهبر ناآرامی ها معرفی کرده به اطلاع شما می رسانم که این خانم امروز هنگام فرار به اُکراین توسط مرزبانان بلاروس دستگیر شد."

از جمله اخبار دیگر بلاروس سفر میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه در راس یک هیات دولتی و برخی از مقامات بلند پایه روسیه به مینسک برای مذاکره و بستن قرارداد های جدید اقتصادی است. در مذاکرات طرفین مسائل داخلی بلاروس و تهدید های خارجی نیز مورد بحث قرار گرفت. موضوع دیگر تاکید بر اتحاد دولتی و پول واحد دو کشور روسیه و بلاروس بود. در عین حال بنا بر دعوت رسمی ودلادیمیر پوتین قرار است در آینده نزدیک لوکاشنکو برای دیدار با پوتین و ادامه مذاکرات در باره مسائل دو جانبه از جمله پول واحد راهی روسیه شود.

روزگذشته همزمان با انتشار مصاحبه خبری رئیس جمهور بلاروس و اعلام مذاکرات میان روسیه و بلاروس برای اتحاد و برقرار پول واحد، آژانس خبری "آرآی‌ای" نیز اعلام کرد ارتش بلاروس، روسیه و صربستان (یوگسلاوی سابق) مشترکا یک مانور نظامی در بلاروس انجام خواهند داد. این مانور قرار است در روزهای 10 تا 15 سپتامبر (۲۰ تا ۲۵ شهریور) انجام شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: