ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 شهریور

بخت کدامیک برای

رئیس جمهور شدن زیادتر است!

 
 
 

 

شاید تا دو هفته پیش، کسی در ایران فکر نمی کرد که بحث انتخابات ریاست جمهوری 1400 بر محور "کدام سردار سپاه رئیس جمهور خواهد شد" بچرخد، اما با توجه به شرایط منطقه و موقعیت پرتنش داخلی شد و چرخید و حالا رسانه ها روز به روز بیشتر و دقیق تر درباره این مسئله گمانه زنی می کنند. روزنامه شرق تحت عنوان "سردارانی که میخواهند جایگزین روحانی شوند" عکس بالا را منتشر کرده اند.

از راست: سردار قاسمی رئیس اسبق قرارگاه خاتم الانبیا و وزیر نفت دولت احمدی نژاد و از طراحان دور زدن تحریم ها که پایش در پرونده بابک زنجانی بند است اما رئیسی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری او را وزیر نفت دولت خود اعلام کرده بود. محسن رضائی فرمانده سپاه در دوران جنگ با عراق و سپس دبیر مجمع مصلحت نظامی که تاکنون چند بار بخت خود را در انتخابات ریاست جمهوری امتحان کرده و شکست خورده و کمتر به بازی گرفته می شود. سردار سعید محمد چهره کمتر شناخته شده ایست. او اکنون فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاست و گفته می شود در کارش موفق است و اهل جنجال و درگیری نیست. قالیباف فعلا رئیس مجلس است که همین هم ظاهرا برایش خیلی زیاد است، چه رسد به مقام ریاست جمهوری، بویژه که بارها بخت خود را برای ریاست جمهوری امتحان کرده و شکست خورده است. سردار حسین دهقان هم سابقه قرارگاه خاتم الانبیاء را دارد و هم مدتی وزیر دفاع در دولت روحانی بوده و اکنون نیز مشاور رهبر در امور صنایع دفاعی است. حسام الدین آشنا مشاور روحانی مدتی پیش در یک توئیت از او بعنوان فردی دارای توان بالای مدیریت و چانه زنی و تعامل با بیت رهبری و نهادهای حکومتی یاد کرده بود.

حالا باید دید با مقدماتی که شورای نگهبان و مجلس استصوابی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دارند فراهم می کنند، آیا این سرداران هم از فیلتر امتحانات مذهبی عبور خواهند کرد؟ و یا این فیلتر برای کلاهی ها و عمامه ای هاست و شامل حال سرداران نمی شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: