ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 شهریور

پایگاههای ضد شورش

در محلات تهران برپا می شود!

 
 
 

 

 

هیچ رسانه و هیچ حزب و فعال سیاسی باندازه خود حکومت نمیداند که ایران روز به روز بیشتر به مرز انفجار اجتماعی نزدیک می شود. البته حکومت هم مانند همه مردم نمیداند انفجار چه زمانی و با چه بهانه و انگیزه ای آغاز خواهد شد و به همین دلیل از سایه هر پدیده ای که حدس می زند می تواند انگیزه شورش و انفجار باشد می گریزد. حتی از خاکسپای آیت الله صانعی در شهر قم که نماز میت او را آیت الله شبیر زنجانی در حلقه محاصره دهها مامور امنیتی آموزش دیده خواند و از جمع شدن مردم در محل دفن جلوگیری شد. یگانه چهره شناخته شده ای که پشت آلله شبیر زنجانی دیده شد حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بود. نماز در فضای بسته امنیتی در مسجد امام حسن عسگری قم خوانده شد.

درادامه همین وحشت از انفجار خشم و شورش مردم و تدابیری که ظاهرا در یک شورای ضد شورش در بیت رهبری گرفته شده، سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه تهران، روز گذشته اعلام کرد طرح امنیت "محله محور" سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با استفاده از بسیج، در محلات مختلف شهر تهران اجرا می شود. برای اجرای این طرح پایگاه‌هایی تاسیس شده است. سردار یزدی انگیزه اجرای این طرح را مقابله با اراذل و اوباش و تامین امنیت در سطح شهر اعلام کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در یکی از سخنرانی خود در اواخر سال 98 خواهان تهیه و اجرای این طرح شده و اضافه کرده بود که باید به سبک دوران پس از پیروزی انقلاب بسیج محلات در پایگاههای در محلات فعال شوند تا شورش ها را در همان مراحل اولیه خنثی کنند.

بنابراین، ادعای سردار یزدی در حد همان "ادعا" و "توجیه" ارزیابی می شود و انگیزه اصلی همان است که رهبر جمهوری اسلامی گفته بود. این طرح همچنین نشان میدهد که حکومت هیچ امیدی به کاهش بحران اقتصادی، محاصره اقتصادی و گرانی ها ندارد و اکنون بر این مجموعه باز شدن پای اسرائیل به خلیج فارس نیز افزوده شده است. حضوری که برای اسرائیل نقش حضور راهبردی دارد، همانگونه حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و عراق نقش راهبردی دارد و رهبر جمهوری اسلامی بارها این را بازگو کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: