ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشنهاد سعید حجاریان به مجلس و شورای نگهبان

انتخابات را پستی کنید

تا مردم رای "فدایت شوم" بدهند!

 
 
 

 

 

سعید حجاریان برای رفع نگرانی این روزهای شورای نگهبان که تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 تشدید هم خواهد شد، روز گذشته مقاله ای آلوده به طنز نوشته و پیشنهاد رای پستی را به شورای نگهبان کرده است. او نوشته است:

نمایندگان مجلس یازدهم می‌خواهند به ‌کلی راه ورود هر نیرویی را که با این مجلس موافق نیست، ببندند غافل از آنکه مشکل قدرت دوگانه در ایران ساختاری است و طرح‌هایی از این قبیل گرهی نمی‌گشاید.

می‌توان به نمایندگان توصیه کرد به‌ قوت وارد عمل شوند و ماده تبصره‌ای تدارک کنند و رأی‌گیری پستی را کلید بزنند و به‌ سرعت شورای نگهبان را قانع و باب رأی‌گیری پستی را باز کنند

مطابق برنامه ‌ریزی یک ماه قبل از انتخابات بسته‌ای به دست مردم خواهد رسید شامل یک پاکت بزرگ، یک پاکت کوچک و یک برگه رأی. برگه رأی طبعاً مشخصات نخواهد داشت اما پاکت دارای بارکد است که همان شماره ملی افراد است. چون ممکن است تا زمان رأی‌گیری افرادی به‌ دلایلی از جمله کرونا و... از دنیا بروند و عده‌ای به پاکت‌ و برگه‌ رأی متوفی چشم طمع بدوزند!

رویه رأی‌گیری پستی ارزان و بی‌ ضرر خواهد بود. مدارس و ارگان‌ها تعطیل نمی‌شوند، تجمیع و شمارش آراء بدون حضور کارمندان دولت صورت خواهد گرفت و علاوه بر این، خبری از نمایندگان کاندیدا و نظار صندوق نخواهد بود زیرا «صندوق پستی» به «صندوق رأی» تبدیل شده است.

با رأی‌ گیری پستی مسئله مشارکت در انتخابات مرتفع می‌شود. چرا که اولاً خبری از کرونا و تجمع در حوزه‌های انتخابیه نخواهد بود و دیگر کسی نمی‌خواهد به‌ بهانه کرونا مردم را از صندوق رأی روی ‌گردان کند! ثانیاً، افراد با فراغ بال در ازای دریافت پول، رأی خود را پست می‌ کنند. ثالثاً، مردم از ترس آنکه نام‌شان در «سامانه انتخابات» نباشد، رأی را پست خواهند کرد. یعنی، از سر طمع یا ترس بالاخره مشارکت به‌ نرخ قابل قبول خواهد رسید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  17 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: