ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
  عنوان اول پیک نت 29 شهریور
ترامپ با شعار صلح و امنیت
در کاخ سفید خواهد ماند؟
 
 
 

 

 با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) استراتژی تیم انتخاباتی ترامپ روی شعار «صلح» در برابر «خشونت» متمرکز شده است. ستاد انتخاباتی ترامپ احیاء «نظم و قانون» را در کنار دفاع از «صلح» مطرح کرده است.
دست یازیدن به شعار دفاع از «صلح» و احیای «نظم و قانون» در مبارزات انتخاباتی مقوله ی تازه یی نیست و ریشه های تاریخی در ایالات متحده دارد. تبلیغ این شعار بوسیله ی نامزدهای ریاست جمهوری در دوره های مختلف نیز سابقه دارد. اعتراض های خیابانی چندماهه ی اخیر در عمل بیشتر بسود ترامپ تمام شده تا با شعار احیا «نظم و قانون» و مقابله با «خشونت» رای دهندگان را به خود متمایل کند. نمونه های تاریخی هم از این دست وجود دارد. در ۱۹۶۸ سال تظاهرات ضد جنگ ویتنام در آمریکا «هربرت هامفری» نامزد دموکراتها، «ریچارد نیکسون» جمهوریخواه رقیب هم بودند. «نیکسون» با شعار «نظم و قانون» به میدان انتخابات آمد. در آن سال دموکرات ها طرفدار آشوب و خشونت معرفی شدند چنانچه امروز تیم ترامپ و هواداران او دموکرات ها را «چپ افراطی» و «شورشی» و «خشونت طلب» معرفی میکنند. «نیکسون» در آن سال پیروز شد.
اما تمرکز بر «صلح گرایی» در پهنه ی سیاست خارجی دولت ترامپ هم بعنوان ابزاری برای انتخاب شدن دوباره ی او دنبال میشود. به رسمیت شناختن اسراییل از سوی امارات متحده ی عربی و به فاصله یی کوتاه تفاهم نامه میان بحرین و با اسرائیل در کاخ سفید و همچنین اعلام نامزدی ترامپ برای جایزه ی صلح نوبل با هدف نمایش چهره یی صلح طلب از او همه و همه کمک به انتخاب دوباره اش می کند. همزمان اعلام آغاز مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان در قطر نیز در همین راستا و برای تقویت موقعیت ترامپ در انتخابات است. زمزمه های بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشورشان هم از ترامپ چهره یی «ضد جنگ» برای مخاطبان مینمایاند. ضمن اینکه او در دوره نخست ریاست جمهوری اش بر خلاف بسیاری از روسای جمهور پیشین جنگ تازه یی را آغاز نکرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: