ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 31 شهریور

فرمانده کل سپاه

دهانش را باز نکند بهتر است!

 
 
 

 

 

شیخ مهدی کروبی، پس از  انتصاب فرمانده کل سپاه، در نامه ای که شباهت به بیانیه داشت و محور آن عواقب خودرایی و تک رهبری در جمهوری اسلامی بود، به این انتصاب بعنوان یک نمونه اشاره کرد و نوشت که یکی از بی ریشه ترین و کم اطلاع ترین افراد در سپاه فرمانده کل سپاه شده است. منظور او سرلشگر "حسین سلامی" بود که اکنون فرمانده کل سپاه است. ما نمیدانیم کروبی چه تفاوتی میان سلامی و عزیز جعفری فرمانده پیشین سپاه دیده بود و چه اطلاعی از سوابق او داشت که این اظهار نظر را کرد اما قطعا تفاوتی هست که این اظهار نظر را کرد. البته عزیز جعفری هم تافته جدا بافته ای نبود، اما ظاهرا "سلامی" تافته که نه، شاید "کرباس" و یا "دبیت" بافته باشد!

در مدتی که فرمانده کل سپاه شده سخنرانی هائی کرده یکی درخشان تر از دیگری. برای نمونه دیروز گفت:

من از جنگ روانی و اغراق‌های بی‌مورد متنفرم؛ اما ما  از هیچ جنگی نگرانی نداریم. عملیات عین‌الاسد برای انتقام خون شهید سلیمانی نبود بلکه فقط برای این بود که نشان بدهیم از آمریکا واهمه‌ای نداریم. انتقام از خون حاج قاسم وسعت زیادی دارد و تاوان این ترور را باید نظام سیاسی آمریکا بدهد. هیچ قدرتی از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد و از این بلوف های اغراق آمیزی که رئیس جمهور آمریکا مطرح می کند ابدا نگران نباشند.

وقتی رهبر یک کشور به اصطلاح بزرگ مثل آمریکا هیچ جنگی را تجربه نکرده، طبیعی است به بیان اعداد اغراق آمیز روی بیاورد."

سردار سلامی می خواست پاسخ ترامپ را که گفته است اگر ایران دست به یک اقدام تروریستی بزند ضربه ای هزار برابر قوی تر را باید انتظار داشته باشد.

بحث بر سر رجز خوانی های ترامپ نیست، بلکه فعلا بحث مرغ خانگی است. یعنی رجز خوانی های فرماندهان سپاه. اولا اغراق بی مورد و با مورد ندارد که فرمانده کل سپاه این تفکیک را قائل شده است. "از هیچ جنگی نگرانی نداریم" اغراق نیست؟ شلیک موشک به پایگاه عین الاسد امریکا درعراق اگر در پاسخ به ترور قاسم سلیمانی نبود، چرا مثلا یک هفته قبل از این ترور انجام نشده بود؟ مگر روسای جمهور گذشته امریکا سرداران جنگی بودند که ترامپ نیست؟

چه نیازی به این  پرت و پلا گوئی است؟ مگر آن که گوینده همان باشد که کروبی در بیانیه اش گفت!

یک ضرب المثل ایرانی می گوید «اول بپر، بعدا بگو هوپ". اگر قرار است انتقام خون سلیمانی گرفته شود، اول بگیرید بعد بگوئید "این به آن در". در غیر اینصورت می شود رجز خوانی و همان جنگ روانی که سلامی مدعی است از آن متنفر است! همین رجز خوانی های نظامی، حتی تروریستی است که تاکنون موجب دردسرهای بسیاری برای ملت شده است. آخرین نمونه اش ادعای کشف عملیات ترور سفیر امریکا در افریقای جنوبی که فورا و با استناد به همین رجز خوانی ها گفته شد "کار جمهوری  اسلامی بود"!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: