ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش معاون وزارت بهداشت

بجای "شله زد" نذری

ماسک نذری میان مردم تقسیم کنید!

 
 
 

 

 

حریر چی معاون کل وزارت بهداشت روز گذشته رودربایستی را کنار گذاشت و گفت که آنها که شله زرد و پلوی نذر در ماه محروم میدهند، امسال بجای آن ماسک نذری به مردمی بدهند که توان خرید ماسک های معمولی را ندارند.

او گفت: مردم می‌توانند وارد نذر ماسک شوند. برخی از خانواده‌ها همین ماسک‌های معمولی را هم نمی‌توانند تأمین کنند. کسی که با یارانه زندگی می‌کند یا روزمزد است نمی‌تواند ماسک ۱۰۰۰ تومانی، ۲۰۰۰ تومانی یا ۳۰۰۰ تومانی بخرد. ممکن است پارچه یا چرخ خیاطی هم نداشته باشند تا بتوانند ماسک خانگی تهیه کنند. بنابراین، بهترین نذر امسال، اینست که ماسک نذر کرده و در مناطق فقیر توزیع کنند.

۲۶ استان کشور یا در موقعیت قرمزند قرار دارند و یا در حال هشدار هستند و فقط پنج استان، زرد هستند. ۷۲ میلیون جمعیت کشور در استان‌هایی هستند که وضعیت هشدار دارند. نگرانی و پیش‌بینی وزیر بهداشت درست از آب درآمد و تهران هم به شهرهای قرمز پیوست. اکنون تهران منشاء آلودگی برای شهرهای دیگر است زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیت روز با شب تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر الی یک میلیون نفر تفاوت دارد که این جمعیت به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند که می‌تواند شیوع گسترده‌ای را ایجاد کند. از هر ۱۴ بیمار کرونایی که در تهران بستری می شوند ۱ نفر فوت می‌کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 1 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: