ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 مرداد

ترامپ ایرانی می تواند

سال 1400 رئیس جمهور شود

 
 
 

 

 

مرتضی الویری، که در انتخابات 88 در کنار شیخ مهدی کروبی قرار گرفت، در گفتگوئی کوتاه با "خبرآنلاین" درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران گفت:

کرونا را نمی‌توان دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات دانست زیرا امکانات تکنولوژیکی شرایطی را فراهم آورده که مردم از داخل منازل خود نیز هم می توانند رأی بدهند.

شاید در انتخابات سال ۱۴۰۰ جریان‌هایی ظهور و بروز پیدا کنند که راه‌ حل‌های ارائه شده از سوی آنها برای مردم جذاب باشد. من نگران ظهور یک جریان پوپولیست (عوام فریب) در انتخابات ۱۴۰۰ هستم. همانطور که در انتخابات دور قبل آمریکا همین جریانات فکری فرد خطرناکی مانند ترامپ را روی کار آوردند. همین تفکر بر انتخابات سال ۱۴۰۰ ایران نیز می تواند حاکم شود.

الویری و حسین شریعتمداری هر دو اهل دماوند هستند و هر دو نیز زندانی دوران شاه با دو اندیشه و گرایش مذهبی. الویری مهندس دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف کنونی) بود که انقلاب شد. الویری در کابینه های مختلف حضور یافت و مدتی نیز شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران بود. سه دوره نماینده مجلس و برای دورانی نیز سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا. در میان زندانیان سیاسی- مذهبی دوران شاه مورد احترام بود. خطبه عقد او را خامنه ای خواند. در جریان انتخابات 88 به تیم کروبی پیوست و به همین دلیل مغضوب شد. البته در جلسه ای که بدعوت رهبر جمهوری اسلامی برای طرح انتقادهای مخالفان نتیجه انتخابات 88 در بیت او برگزار شد نیز الویری حضور یافت و بسیار منطقی و بدور از جنجال نظراتش را داد و چند روز بعد نیز گزارشی در باره این دیدار منتشر کرد که متعاقب آن دستگیر شد. مدتی در زندان ماند اما کارش به دادگاه کودتای 88 نکشید و از زندان بیرون آمد. مدتی نیز رئیس سازمان تجاری و مناطق آزاد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: