ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس جمهور لبنان:

انفجار بیروت می تواند اقدامی

تروریستی و یا حمله خارج باشد!

 
 
 

 

 

انفجار مهیبی که در بیروت روی داد نه یک حادثه بود و نه یک اتفاق و یا اشتباه تکنیکی. این نوع ارزیابی های اولیه که به نظر می رسد عمدتا ناشی از کم اطلاعی و بهت زدگی اولیه مقامات حکومتی در لبنان بود، حالا دیگر جای خود را به دادن آدرس های دقیق داده است. این آدرس ها اسرائیل را نشانه گرفته اند. این انفجار علاوه بر ضربه مهلک اقتصادی که به لبنان زد، در پی جنگ داخلی و به جان هم افتادن احزاب سیاسی با سمت گیری علیه حزب الله لبنان بود و خواه نا خواه خشم مردم علیه ایران. شاید به همین دلیل دولت لبنان در ابتدا دست به پنهانکاری زد تا ناگهان گرفتار این موج نشود. تا اکنون آن که حرف دقیق را زده میشل عون رئیس جمهور لبنان است که پس از دیدار با مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت:

 احتمال "یک حمله خارجی" در انفجار بیروت یکی از احتمالات است که سرگرم تحقیق درباره آن هستیم.  حمله خارجی می تواند از طریق موشک، بمب یا هر وسیله دیگری روی داده باشد. من از مکرون [رییس‌جمهور فرانسه] خواستم تصاویری را در اختیار ما بگذارد که بدانیم چه اتفاقی افتاده است. اگر فرانسه این تصاویر را در اختیار نداشته باشد، از منابع دیگر آن را خواهیم خواست."

رییس جمهوری لبنان انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی را رد کرده و اطمینان داده که گروه تحقیقات او به کار خود ادامه خواهد داد. عون با انتقاد از بخشی از سخنان مکرون در سفرش به لبنان، درخواست او  برای تشکیل یک جبهه متحد ملی را رد کرده و گفت شرایط برای چنین چیزی مناسب نیست.

 الشرق الاوسط به نقل از یک مقام قضائی لبنان نوشت:«تحقیقات بر دو فرضیه اصلی استوار است: یک اینکه یک ماده و شی با حرارت بالا وارد انبار شده و دوم احتمال اقدام تروریستی. کارشناسان با دقت و توجه بیشتری نسبت به فرضیه دوم و احتمال عمدی بودن انفجار تحقیق می‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: