ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه حزب کمونیست لبنان

انفجار بیروت، لبنان را

وارد مرحله ای نوین کرد!

 
 
 

 

 

حزب کمونیست لبنان نیز در ارتباط با انفجار بندر بیروت اطلاعیه ای منتشر کرد. این اطلاعیه عمدتا اشاره ای تحلیلی به شرایط سیاسی لبنان است. در بخش هائی از آن آمده:

این فاجعه، برغم تمام  دلایل آن، مسئولیت سیاسی و اداری نیز دارد. یعنی دولت فعلی و دولت های پی در پی و مجالس لبنان نه تنها از سال 2014 بلکه از سال 1992 مسئول آن هستند. نظام حاکم و اقتدارگرا، که به سیستم کشنده خود متعهد است، مسئولیت آن را بر عهده دارد . این نظام دولت را سهمیه بندی فرقه ای و حزبی با توابع  آن کرده و کشور را در معرض مداخلات بیشتر خارجی و فشارهای آمریکا قرار داده است. همین دولت سهمیه ای توانایی ساخت ستون های اساسی اقتصادی و اجتماعی که نیازهای شهروندان را برآورده کند- از جمله توانایی مقابله با فاجعه- را از دست داده و با فروپاشی اقتصادی و مالی، ناتوانی خود را برای تأمین   ساده ترین خدمات عمومی نشان داده است. از جمله برای مقابله اپیدمی کرونا و یا تشدید بحران تامین برق و سوخت. انفجار بندر بیروت این ناتوانی را به اوج خود رساند و سقوط اقتصادی کشور را کامل کرد. حزب کمونیست لبنان بر این موضع خود پافشاری می کند که سیستم سیاسی فرقه ای و   استبدادیِ وابسته،  سیستمی نیست که ما بتوانیم با آن در مقابل توطئه های آمریکایی- صهیونیستی مقاومت کنیم و از ملت انتظار فداکاری داشته باشیم.

وظیفه اصلی که امروز در برابر  نیروهای خواهان نظامی دموکراتیک قرار دارد ، تلاش برای فروپاشی دولت حاکم و ایجاد یک دولت مستقل و انتقالی است. دولتی خارج از سیستم حاکم که اولویت های اصلی آن تامین نقدینگی دولتی باشد. در ارتباط با انفجار ویرانگر بندر بیروت حزب ما معتقد است که امروز لبنان با این انفجار در یک چهار راه تاریخی قرار گرفته است. این انفجار مرحله کیفی نوینی را برای تغییرات اساسی بوجود آورده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: