ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تفسیر اومانیته از سفر مکرون به بیروت

مکرون با حمایت امریکا

با حزب الله به نیابت از ایران مذاکره کرد!

 
 
 

 

 

"شربل نحاس" اقتصاددان و رهبر جنبش شهروندان لبنان در مصاحبه ای که روزنامه اومانیته در ارتباط با سفر "مکرون" رئیس جمهور فرانسه به بیروت با او انجام داد گفت:

ماکرون در جریان سفر خود به بیروت با دعوت از رهبر گروه پارلمانی حزب الله  به سفارت فرانسه  عملا حمایت رسمی خود به حزب الله را نشان داد . این دعوت نشان داد حزب الله در صحنه سیاسی  آینده لبنان نیز حضور خواهد داشت. این اقدام بدون همآهنگی و اطلاع امریکا انجام نشد و این مسئله نشان داد که ایالات متحده پشت ماكرون پنهان بود و حزب الله نیز آن را  دید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که درباره آینده لبنان تفاهمی میان آمریکا و ایران بوجود آمده که بدون مذاکره قبلی ممکن نبود. درحقیقت در مذاکرات ایران و امریکا فعلا بازیگران محلی (مانند حزب الله) نقش ایفا می کنند .همه طرف های جهانی لبنان میدانند که اگر با حزب الله و درحقیقت با ایران به تفاهم نرسند لبنان غرق جنگ داخلی خواهد شد. لبنان بزودی شاهد توافقات خارجی برای تشکیل نوعی دولت جبهه ای خواهد بود. درغیر اینصورت ما به سمت جنگ و تجزیه لبنان خواهیم رفت.

ما سرگرم مذاکره با ژنرال های بازنشسته ارتش هستیم تا آنها نیز نقش خود را برعهده بگیرند. این نظامیان عمدتا از رهبران جوامع گوناگون لبنان هستند و میتوانند جلوی انفجار سیاسی لبنان را بگیرند. انفجاری که انفجار بیروت را کامل می کند.

(همزمان با انتشار این مصاحبه، درایران نیز اعلام شد که روحانی و مکرون با یکدیگر درباره حوادث لبنان تلفنی گفتگو کردند.)

https://www.humanite.fr/charbel-nahas-une-negociation-americano-iranienne-est-loeuvre-au-liban-692380. ...


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: