ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنگوی دولت اعلام کرد

ایران پیشنهاد پوتین برای

اجلاس 5+1 را بررسی می کند

 
 
 

 

 

روز گذشته سخنگوی دولت روحانی، نظر رسمی ایران در برابر پیشنهاد پوتین رئیس جمهور روسیه برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران 5+1 را اعلام کرد. سخنگوی دولت اعلام کرد:

"ما متوجه حسن نیت آقای پوتین برای کاهش تنش ها هستیم ولی در عین حال بعید می دانیم که چنین نشستی در صورت عدم هرگونه نیات صادقانه از طرف دولت آمریکا موثر واقع شود. البته دیدگاه جمهوری اسلامی ایران دراین ارتباط کاملاً روشن است. صرف نظر از این گمانه زنی ها، هر زمان که همه طرف ها درخواست رسمی آقای پوتین برای برگزاری اجلاس پیشنهادی را دریافت کنند، ما نیز با جدیت آن را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد."

نکته مهم و گرهی در پیشنهاد پوتین آنست که وی خواهان حضور نماینده امریکا نیز در این اجلاس شده است. ظاهرا ترامپ نمی خواهد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این پیشنهاد را قبول کند، اما چرخش رویدادهای داخلی امریکا و تلاش آن کشور برای جلوگیری از جدائی بیشتر امریکا و اروپا، می تواند این مخالفت را حتی تا پیش از انتخابات امریکا به موافقت تبدیل کند و تهدید "طرح ماشه" از دستور روز خارج شود، بویژه که امریکا بعید است بتوان این طرح را با حمایت اروپائی ها و یا تائید سازمان ملل به اجرا بگذارد. ایران نیز علیرغم حرف های تحریک آمیز و جنجالی که برای خروج از برجام زده می شود، در فعالیت های اتمی بسیار محتاط و در چارچوب برجام حرکت می کند تا انزوای ترامپ ادامه یابد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: