ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 مرداد

لقمه بزرگ "بلاروس"

درگلوی امریکا گیر کرد!

 
 
 

 

 

رسانه های اروپائی و امریکائی، از روز گذشته فیتیله بزرگنمائی تظاهرات جمهوری بلاروس را پائین کشیدند. تظاهراتی که به بهانه قبول نداشتن نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور آغاز شد اما تدارک آن را یک تیم هدایت کننده مستقر در لهستان از چند ماه پیش دیده و برای آن سرکیسه های دلار را شُل کرده بود. آنها می خواستند میوه دوران طولانی تحریم جهانی بلاروس را بچینند.

رسانه های غربی همان سناریوی تبلیغاتی که درباره اکرائین، سوریه، ونزوئلا و لیبی اجرا کرده بودند در باره تظاهرات در پایتخت جمهوری بلاروس "مینسک" به اجرا گذاشتند و به حمایت از راستگرایان شبه فاشست در بلاروس برخاستند. باصطلاح رهبر اپوریسیون را با استفاده از تجربه شکست خورده ونزوئلا و آب شدن او در داخل کشور، به جمهوری لیتونی منتقل کردند تا بعدا روی تانکهای لهستان و اوکرائین به مینسک بر گردانند. هنوز تا کنترل کامل و بی نتیجه ساختن هزینه و سازماندهی امریکا برای سقوط دولت قانونی بلاروس زمان لازم است اما از روز گذشته تظاهرات خیابانی فروکش کرد، همانگونه که جنجال خبری رسانه های غربی فروکش کرد. ظاهرا گفتگوی تلفنی پوتین با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه فراتر از یک گفتگوی دیپلماتیک بر سر حوادث بلاروس بوده و حالت هشدار داشته است. این هشدار که "بلاروس اوکرائین نخواهد شد!"

فراکسیون پارلمانی حزب کمونیست فدراتیو روسیه خواهان قاطعیت فوری روسیه برای خنثی سازی توطئه در بلاروس شده بود. در سناریوی غرب با استفاده از تجربه و نقش "لخ والسا" در گدانسک لهستان، منتظر اعتصابات کارگری در بلاروس بودند اما لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس فورا خود وارد گفتگوی مستقیم با رهبران کارگری شد و بصورت همزمان ارتش بلاروس را در مرزهای لهستان و اوکرائین به حال آماده باش در آورده و آنها را تقویت کرد تا جلوی دخالت نظامی از خارج گرفته شود. از سوی دیگر، تظاهرات به حمایت از دولت که پیشتر محدود به مینسک بود، روز گذشته در شهرهای دیگر بلاروس نیز آغاز شد. غرب با یک تیر دو نشان را میخواست بزند: نخست سرنگون کردن یک آلترناتیو سوسیالیستی در اروپا و در همسایگی جمهوری های پری بالتیک، لهستان و اوکرائین و دوم با سقوط دولت سوسیالیستی بلاروس و به قدرت رساندن فرمانبرداران امریکا در مینسک و سر همبندی شدن قراردادی با ناتو، ارتش ناتو رسما در بلاروس مستقر شود و ضلع سوم مثلث اوکرائین و لهستان زیر گوش روسیه تشکیل شود. بنابراین توطئه هم علیه دولت سوسیالیستی بلاروس بود و هم علیه روسیه. لقمه بزرگی که در گلوی امریکا گیر کرد!

عکس: لوکاشنکو به میان کارگران رفته و با آنها گفتگو کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: