ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 4 تیر

صندلی لرزان ریاست مجلس

به قالیباف وفا نخواهد کرد؟

 
 
 

 

از روز گذشته شایعاتی که درباره استیضاح احتمالی سردار قالیباف رئیس مجلس و شهردار اسبق تهران در محافل سیاسی وجود داشت به مطبوعات هم کشیده شد. بهانه این استیضاح مهره چینی های قالیباف و زد و بندهای پشت پرده برای تقسیم کمیسیون های مجلس میان دسته بندی های مجلس است. دسته بندی هائی که موجب شد تا مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شود. آقا تهرانی قائم مقام مصباح یزدی و دبیرکل جبهه پایداری وابسته به مصباح یزدی است. حتی اگر بهانه ظاهری استیضاح قالیباف این زد و بندها و تقسیم کمیسیون های مجلس هم باشد، دلیل اصلی پرونده های مالی اوست، بویژه که قائم مقام وی در شهرداری تهران "عیسی شریفی" همچنان در بازداشت و تحت بازجوئی زیرنظر شخص سرلشگر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح است. ظاهرا شریفی از سرداران سپاه است و به همین دلیل رسیدگی به پرونده او که گویا اتهام جاسوسی هم در آن مطرح است را بدستور شخص رهبر  به ستاد نیروهای مسلح واگذار کرده اند. مسئله پرونده اقتصادی قالیباف که از بعد از طرح آن در مناظره های انتخاباتی سال 96 بویژه از سوی جهانگیری معاون اول روحانی تقریبا به حاشیه رفته بود، با راه یافتن او به مجلس با زیر 10 در صد رای 18 درصد تهرانی ها که درانتخابات شرکت کرده بودند بار دیگر و با وسعتی بیشتر در میان مردم نقل می شود. محاکمه اکبر طبری ومسائلی که تا اینجا مطرح شده نیز این بحث را دامن زده که اگر قائم مقام جوادی آملی لاریجانی را می توان محاکمه کرد چرا قالیباف را نمی شود محاکمه کرد؟

از سوی دیگر قالیباف هم هر روز یک موضع گیری تند و تیز در چارچوب دیدگاه های اقتصادی و اجتماعی راست ترین جناح های حکومتی مطرح می کند تا موقعیت خود را در آن جبهه حفظ کند. از جمله سخنانش در باره فضای مجازی و اینترنت که داغ دل این جناح هاست و فکر می کنند اگر آنها را ببندند از شر افشاگری ها خلاص می شوند و مردم در بی خبری می مانند. در همین ارتباط عبدالله مومنی از رهبران زندان کشیده دانشجویان تحکیم وحدت روی گذشته در یک توئیت کوتاه نوشت:

« قالیباف فضای مجازی را لجام گسیخته می‌داند. باید گفت که جناب قالیباف لجام گسیختگی در کشور سیستماتیک است و اگر نبود شما با تمام مشکلاتی که دارید در راس مجلس قرار نمی گرفتید.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: