ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تنها 20 درصد مردم ایران خطر را جدی میدانند

ماسک کرونا "مُد" نیست

اجباری است و متخلف جریمه میشود!

 
 
 

 

 

معاون وزارت بهداشت به جای سخنگوی تازه منصوب شده این وزارتخانه روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد:

در این باره که چند درصد کشور درگیر کرونا شده است نمی توان یک آمار کلی اعلام کرد چون استان به استان فرق می کند. در برخی استانها ۴ درصد یا ۵ درصد میزان درگیری با کرونا بوده است. برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران بر اساس بررسی های سرولوژی کمتر از ۲۰ درصد و حدود ۱۵ درصد درگیری داشته ایم. قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده اند.

بازگشایی ها در افزایش بیماری کوید ۱۹و انتقال کرونا تاثیر داشته است. اما می دانیم که حداقل تا یکسال با اپیدمی کرونا درگیر هستیم در این وضعیت تا کی می توانستیم بازگشایی ها را به تعویق بیندازیم. به نفع ما بود که بازگشایی ها صورت نمی گرفت اما ما تحت تحریم و در شرایط بد و مشکلات اقتصادی هستیم. افرادی هستند که اگر روزانه کار نکنند شب شام ندارند.

اجرای دستورالعمل فاصله گذاری و فاصله گذاری می تواند جلوی شیوع ناگهانی کرونا را بگیرد.

باید افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند جریمه شوند.

 دستورالعملی به زودی ابلاغ می شود که کارکنان رستورانها و مراکز اغذیه فروشی حق استفاده از دستکش را نداشته باشند، زیرا کسی که از دستکش استفاده میکند خودش ایمن می شود اما می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند، حتی ممکن است با همان دستکش سوسک بکشد و بعد برای دیگران غذا بیاورد.

باید جلوی تخلفات را هم در اماکن عمومی و هم در بین مردم بگیریم و باید به طور جدی با متخلفان برخورد کنیم.

طرحی را آماده کرده ایم و دستور کار اصلی ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهوری در روز یکشنبه آینده است (فردا) اعلام می شود که اجباری شدن استفاده از ماسک قطعی است.

با آموزش های ساده می توان ماسک خانگی تولید کرد. مهمترین ناظر خود مردم هستند اگر کسی که کنار ما نشسته ماسک استفاده نمی کند باید به او توصیه کنیم ماسک استفاده کند.

هنوز پیک اول را تمام نکرده ایم. گاهی چند استان گرفتار می شوند بعد استانهای بعدی گرفتار می شوند. ویروس کرونا همچنان در سطح کشور می چرخد. ویروس کرونا حداقل تا یکسال آینده باماست. در پاییز و زمستان آنفلوانزا هم داریم. ویروس کرونا بر خلاف آنفلوانزا که بیماری فصلی است در تابستان هم باماست.

اگر در استانهایی فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشود، ماسک استفاده نشود و مردم در تجمعات حضور پیدا کنند، میزان شیوع بیشتر می شود. در اردیبهشت بیش از ۷۰ درصد مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کردند اما الان رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۲۰ درصد رسیده به همین علت میزان ابتلا بالاتر رفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: