ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 تیر

واکسن "کرونا" ساخت روسیه

بزودی به ایران خواهد رسید؟

 
 
 

 

 

ایرج گلفام مترجم روس زبان اخبار و گزارش های روسیه، از قول دیمیتری کیلسیوف در برنامه ”وستی هفته” گزارش داد که اولین واکسن ویروس کرونا توسط دانشگاه پزشکی ”سچین” روسیه تمام مراحل آزمایش را پشت سر گذاشته و بدین وسیله اولین واکسن کرونا توسط روسیه ساخته شد!

لازم به ذکر است که روسیه ۱۷ نوع واکسن را برای ویروس کرونا در دست تهیه دارد و ۳ واکسن بهتر تولید انبوه خواهد شد. آزمایش‌های نخستین واکسن ضد کرونای جهان در دانشگاه سچنوف روسیه بر روی افراد داوطلب بسرعت جریان دارد. از جمله قرار است روز چهارشنبه این واکسن روی دومین گروه از داوطلبان آزمایش شود.

اهمیت کشف واکسن کرونا در روسیه و چین در آنست که این دو کشور در صورت تولید انبوه این واکسن توزیع جهانی آن را تابع بازار و سودآوری و گروگانگیری سیاسی نخواهند کرد و در  ارتباط با ایران نیز به دلیل تحریم هائی که امریکا علیه ایران اعمال کرده و مناسباتی که با ایران دارند، احتمالا این واکسن را بسرعت به مردم ایران خواهند رساند.

"کیلسیوف" مدیر کل شبکه "و گ ت ار کا" روسیه است که  تمام کانال های تلویزیونی و رادیو های روسیه از جمله کانال خبری "روسیه ۲۴"، "ار تی ار"، "اسپوتنیک" و...  از زیر مجموعه های آنست و به همین دلیل اخباری که او اعلام می کند از منابع مهم و معتبر حکومتی است و حتی برخی اخبار را بصورت اختصاصی در اختیار او می گذارند تا او نخستین گزارشگر آن باشد و سپس مقامات حکومتی جزئیات خبر را منتشر می کنند. "وستی هفته" برنامه شخصی وی است که روزهای یکشنبه پخش میشود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: