ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول 30 تیر

احمدی نژاد، نظر کرده

امام زمان و سفیر انگلیس

 
 
 

 

محسن رفیقدوست راننده آقای خمینی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا که بعدها وزیر سپاه شد، رابطه ای بسیار نزدیک با رهبر جمهوری اسلامی داشت و شاید هنوز هم دارد و بقول خود در جلد اول خاطراتش بیت رهبری در پاستور را او طراحی کرد. رفیقدوست در کابینه های مختلف نیز حضور داشت و سرانجام برای سالها رئیس پتروشیمی شد. او که از رهبران حزب موتلفه اسلامی است، در سال 1395 جلد اول خاطراتش را منتشر کرد که با استقبال هم روبرو شد. شاید به دلیل همین استقبال این خاطرات را ادامه داد و حالا دو جلد دیگر هم به آن اضافه شده و هر سه جلد در بازار است. این دوقسمت از خاطرات او به نقل از جلد سوم، درباره احمدی نژاد و نظر سفیر انگلستان خواندنی است:

در ص ۲۱۹ از جلد سوم کتابِ «برای تاریخ میگویم»(۱)، رفیق‌دوست میگوید:

1- « مهندس باهنر به من زنگ زد، گفت ... آقای ثمرۀ هاشمی که خواهرزادۀ من است و آقای احمدی نژاد و ... اینها آدمهای خوبی اند و بیکارند، اگر بشود در بنیاد به آنها کار بده. هیأت مدیرۀ شرکت آتی ساز را تغییر دادند و آقای احمدی نژاد و هاشمی ثمره شدند هیأت مدیرۀ شرکت. چند بار گزارشهایی راجع به عدم پیشرفت آنجا به من داده شد. تا یک روز از آقای علیزاده پرسیدم با اینها چکار کردی؟  گفت عوضشان کردم، چون واقعاً نمیتوانستند کار کنند.  بعد یکهو ایشان (احمدی نژاد) شد شهردار تهران.

2- سفیر فلسطین با من رفیق است. آمد پیش من گفت فلانی، دیشب جلسۀ همۀ سفرا ی خارجی مقیم ایرا بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ایران شد. هر کس چیزی ‌گفت. یکی می‌گفت آقای هاشمی میشود، یکی می‌گفت قالیباف، یکی هم می‌گفت آقای لاریجانی. سفیر انگلیس سرش پایین بود و چیزی نمی‌گفت. از او سوآل کردیم شما چرا حرف نمیزنید؟ سرش را بلند کرد و گفت "همه تان اشتباه میکنید، رئیس جمهور ایران، شهردار تهران است." گفتیم او که ثبت نام نکرده؟ گفت "خب ثبت نام میکند." خواستم این خبر را به تو بدهم.

چند روز بعد قبل از اینکه مرحلۀ دوم انجام شود، زواوی [سفیر فلسطین] آمد، گفت:  دیشب جلسه تشکیل شد، قبل از اینکه وارد بحث شویم، به سفیر انگلیس گفتیم احمدی نژاد ثبت نام کرد و جزو دو نفر دور دوم شد، اما رأی آقای هاشمی بیشتر است. گفت "همان که اول گفتم، رئیس جمهور ایران، شهردار تهران است!

3- در ص ۲۲۱، مصاحبه‌گر نقل قولی را از آقای مصباح یزدی آورد. «دیشب یکی از دوستان حاضر در جلسه نقل کرد که قبل از برگزاری مرحلۀ اول انتخابات 84 محضر یکی از علمای اهواز رسیدم. ایشان گفته بود شب بیست و سوم ماه رمضان در حال احیا، پیش از نیمه شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا میشود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن، وجود نورانی دارند. من حتی اسم احمدی نژاد را نشنیده بودم.»

و رفیق‌دوست پاسخ میدهد:

«حالا شما... هم حرف مرا بنویسید، هم حرف ایشان را... حرف من خوابی نیست، در بیداری است.

در تکمله، رفیقدوست به نکتۀ دیگری نیز در ص ۲۳۳ اشاره میکند:

«با آمدن آقای احمدی نژاد در ریاست جمهوری، قیمت نفت یکباره از حدود چهل دلار به حدود ۱۴۰ دلار رسید، بعد از رفتن ایشان یک مرتبه به بیست دلار سقوط کرد.  بنده متوجه نشدم چرا؟. درآمد نفتی در این هشت سال دورۀ احمدی نژاد بیشتر از صد سال فروش نفت ایران بود. آقای احمدی نژاد با این هفتصد میلیارد دلار چه کرد؟. مشکوک میدانم. این را تصادفی نمیدانم. نسبت به این موضوع بدبین هستم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: