ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 خرداد

رهبر ج. اسلامی، سرانجام

"سبکدوشی" خود را پذیرفته؟

 
 
 

 

 

دفتر مجلس دهم بسته شد و مجلس یازدهم نیز کار خود را از دیروز آغاز کرد. همزمان با گشایش مجلس یازدهم، خبر یک دیدار نظامی با علی لاریجانی رئیس مجلس دهم با عکسی از این دیدار روی خروجی خبرگزاری های داخلی قرار گرفت. در این دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک، سردار قاانی فرمانده سپاه قدس، امیر موسوی فرمانده ارتش، سردار سلامی فرمانده سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضا سپاه و سردار اشتری  فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند.

حدس و گمان ها در باره این دیدار آغاز شده است. اگر مراسم تودیع با لاریجانی مطرح بود و یا قدردانی از وی، باید چهره های غیر نظامی هم در این دیدار حضور می داشتند و اگر قرار است لاریجانی دبیری شورای عالی امنیت ملی را برعهده بگیرد و یا در راس مجمع مصلحت قرار گیرد، نیازی به این دیدار و این سفره قلمکار نبود. این دیدار نوعی بیعت با وی را تداعی می کند، درحالیکه انتخابات ریاست جمهوری نیز در خرداد 1400 برگزار می شود و چنین بیعتی نیز زودهنگام است. این دیدار نشان داد که شایعات مربوط به خاتمه دوران لاریجانی ها، صرفا یک ارزیابی ساده انگارانه بیش نیست و این نوع تفسیرهای کوچه بازاری و بقول معروف "چکی" برخورد کردن با افراد در صحنه سیاسی بی ارزش است.

لاریجانی در گذشته عضو دفتر سیاسی سپاه بود، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، وزیر ارشاد بود، سرپرست صدا و سیما بود، برای دوران کوتاهی عضو تیم مذاکره کننده اتمی بود. با احمدی نژاد آبش در یک جوی نرفت و خیلی زود از او فاصله گرفت و رفت به مجلس و شد رئیس سه دوره ای آن. رابطه خود را با حسن روحانی نه تنها حفظ کرد بلکه چنان گسترش داد که روحانی روز گذشته در باره وی نوشت:

‏«بی‌شک خاطرات همکاری و احساس مشترکمان طی سالیان متمادی، به‌خصوص در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز، ماندگار خواهد ماند.»

از هاشمی رفسنجانی مانند بسیاری از فرصت طلب ها و چاپلوسان رهبر فاصله نگرفت، علیه موسوی و کروبی و خاتمی نیز دهن به هرزه باز نکرد. با رهبر جمهوری اسلامی بی تظاهر بیرونی رابطه نزدیک خود را حفظ کرد و پایگاه خویش در میان روحانیون سنتی قم نیز از دست نداد. بحران های پیاپی سیاسی را توانست مانند "کرونا"ئی که گرفت و به قرنطینه رفت از سر گذراند. دیدار نظامی روز گذشته، پیام سنگ تمام روحانی و سوابق لاریجانی که به آن اشاره شد، همه در پیوند با هم، کدام آینده را برای او می سازد؟ البته اگر گرفتار آن تیر غیبی نشود که سردار سلیمانی گرفتار آن شد. تروری موشکی که از داخل خود نظام برای انجام آن با امریکا همکاری شد!

آیا قرار است شورائی برای رهبری کشور تشکیل شود و بقول افغان ها "رهبر" کمی سبکدوش شود؟ اگر این حدس و گمان حتی تا حدودی نیز به واقعیت نزدیک باشد، آنگاه باید به این نیز اندیشید که سرانجام چاره اندیشی با کمک خود رهبر برای یافتن راه حلی جهت خاتمه اداره تک نفره جمهوری اسلامی آغاز شده است. بویژه که از داخل کشور اطلاع داده اند که روز گذشته متن یک سخنرانی از رهبر روی پایگاه اینترنتی وی منتشر شده بود که بسرعت آن را حذف کردند. گویا در این سخنرانی، علی خامنه ای به برخی مشکلات رهبری کشور و برخی اختلاف نظرها در بیت رهبری اشاره کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: