ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 11 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری:

برای تشکیل مجلس کنونی

کاری کردند که مردم رای ندهند!

 
 
 

 

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم که صلاحیتش برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم را شورای نگهبان تائید نکرد بعنوان مهمان در دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی شرکت کرد و در باره مجلس یازدهم و انتخابات آن گفت:

من تا حد زیادی به مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات حق می‌دهم. وقتی می‌بینند مجلس چندان کاره‌ای نیست و تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود طبیعی است که شرکت نکنند. سیاست طرف مقابل هم عامدا این بود که مردم شرکت نکنند تا مجلس مورد نظرشان تشکیل شود.

قرار نبود به اینجا برسیم اما باید تدبیر و درمان کرد. اشکال این است که مردم تا حد زیادی از صحنه خارج شده اند و علت صراحت شورای نگهبان در رد صلاحیت های این دوره که بعضا فقط به خاطر اظهار نظرهای افراد بود این بود که احساس می‌کردند مردم در این دوره خیلی حساسیتی نسبت به موضوع ندارند. آنها در دور قبل هم بدشان نمی‌آمد من و امثال من را رد کنند، اما نگران عکس‌العمل مردم بودند.

مجمع مصلحت عمدا لوایح FATF  را تصویب نکرد تا وارد لیست سیاه شویم.

 بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم.

چرا مجلس از جایگاهش پایین آمد؟  چرا شورای هماهنگی سران قوا تشکیل شد؟، پس مجلس چه کاره است؟ یا جایی‌که اعلام می‌شود مجمع تشخیص مصلحت باید به لحاظ انطباق با سیاست های کلی نظام مصوبه مجلس را بررسی کند این خلاف قانون اساسی است. باید مقاومت می شد.

اینها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد، زیرا جایگاه مجلس روز به روز سقوط خواهد کرد.

قشر متجدد و حتی سهل انگار به دین هم باید نماینده داشته باشد. بله فاسد اخلاقی و مالی نباید در مجلس باشد اما عقاید مختلف باید در مجلس حضور داشته باشند.

۹۵ درصد کار را می کنند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو تا انتخاب کنید. فکر می‌کنند دارند خدمت می‌کنند به نظام.

اگرهر کسی را به خاطر اظهار نظر بگیریم،  ارزش نظام را پایین می آورده‌ایم. ریشه نظام محکم و در ایمان اسلامی مردم است. اینطور نیست که با یک بادی بلرزد. نترسید. هر نهادی باید در جای خودش باشد.  روش شورای نگهبان منجر به اختناق شده است. به من گفتند بنویس اشتباه گفته‌ای. من قبول نکردم  زیرا نخواستم این رویه جا بیفتد. (خلاصه و نقل شده از خبرگزاری ایرنا)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: