ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 13 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 خرداد

جعبه های سیاهی که  در ج. اسلامی بایگانی شده اند

با سقوط هواپیما سی 130

فرماندهان ارتش و سپاه کشته شدند

 
 
 

 

۶ تن از کلیدی‌ترین فرماندهان نظامی ایران در حساس ترین لحظات جنگ ایران و عراق در یک سانحه هوائی کشته شدند!

هواپیمای  سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از اهواز به مقصد تهران، در تاریخ ۷ مهرماه ۱۳۶۰ در نزدیکی تهران (کهریزک) سقوط کرد و از ۱۰۰ سرنشین آن تنها ۲۲ نفر (۱۸ مسافر و ۴ کادر پروازی) زنده ماندند.

در این سقوط محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر، یوسف‌کلاهدوز قائم‌مقام سپاه پاسداران، جواد فکوری فرمانده موقت نیروی هوایی ارتش و قائم‌مقام رئیس ستاد مشترک ارتش، ولی فلاحی جانشین ستاد مشترک ارتش و موسی نامجو وزیر دفاع کشته شدند.

ساعاتی پس از حادثه، خبر از صداوسیما پخش شد و ادعا شد که هواپیما توسط هواپیماهای جنگنده عراق هدف قرار گرفت. چند روز بعد اعلام شد نقص فنی علت سقوط هواپیمای بوده است اما با زنده ماندن و دهان گشودن مجروحان این سقوط و  شرح مشاهداتشان در هواپیما بحث بمب‌گذاری در هواپیما مطرح شد که نتیجه نهایی را موکول به یافتن و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما کردند، جعبه سیاهی که هرگز یافت نشد !

این فرماندهان با ادامه جنگ و ورود به خاک عراق مخالف بودند و با مقاومت بر سر مرزها موافق. آنها مخالف ورود به خاک عراق بودند اما با سقوط هواپیما بحث ها خاتمه یافت و این درحالی است که گفته می شود این فرماندهان قصد داشتند پس از رسیدن به تهران به دیدار آیت الله خمینی رفته و نظر خود را با او در میان بگذارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: