ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 17 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وحشت از شورش مردم جدی است

3 رویداد مهم و ادامه دار

که در این روزها شاهد آن هستیم!

 
 
 

 

 

سه رویداد در چند روزی که ایران تعطیل بود از اهمیت ویژه برخورد است. آتش سوزی های پیاپی، موضع گیری های سران حکومت در برابر تظاهرات مردم امریکا و اخباری که از گسترش دوباره ویروس کرونا در ایران منتشر شده و حتی مقامات ستاد کرونا نیز آن را بصورت هشدار مطرح کرده اند.

1- درباره موضع گیری های حکومتی در برابر تظاهرات خیابانی مردم امریکا که دیگر از مرز قتل یک سیاهپوست و اعتراض علیه تبعیض نژادی عبور کرده و به تظاهراتی علیه تبعیض طبقاتی، فقر، بیکاری، بی خانمانی، بی پناهی در برابر هر حادثه طبیعی از جمله "کرونا" و ... تبدیل شده رهبر جمهوری اسلامی فورا سعی کرد ماهی خود را از این آب بگیرد. یعنی توجیه کند آن جنایاتی که از کودتای 88 تا کنون علیه هر جنبش اعتراضی حکومت مرتکب شده است. این سرکوب ها بدون نظر و حتی دستور او انجام نشده است. ابراهیم رئیسی عضو هیات سه نفره قتل عام زندانیان سیاسی 67 نیز با صدای نازک و نیمه زنانه خود ژست رهبری گرفت و خواهان محاکمه جهانی امریکا بخاطر نقض حقوق بشر شد. در این میان روحانی زرنگی کرد و به این جمله بسنده کرد که با تظاهرات مردم امریکا ابراز همدردی می کند.

2- در باره آتش سوزی های پیاپی نظر ما همان است که در پیک نت 13 خرداد نوشتیم و آن را هدایت شده اعلام کردیم. در روزهائی که ایران تعطیل بود، حریق های پیاپی در شهرها و نقاط مختلف ایران نشان داد که این گمان قوی است. دو حدس می توان زد. نخست این که زمینه یک شورش فراهم می شود، دوم خشم و نارضائی مردمی که نه اجازه دادند پای صندوق های رای رفته و آنهائی را که می خواهند انتخاب کنند و نه اجازه تظاهرات مسالمت آمیز به آنها میدهند و پاسخشان گلوله و زندان است. باید در انتظار حوادث دیگر بصورت واکنش های اجتماعی در برابر سیاست سرکوب و بستن بازهم بیشتر فضای سیاسی در کشور بود.

3- رویداد دیگری که بزودی اخبار آن وسیع تر منتشر خواهد شد، ویروس کروناست که اکثریت مردم آن را شوخی فرض کرده اند و حکومت نیز زیر فشار بحران اقتصادی و بیمناک از هر نوع قرنطینه و محدودیت اقتصادی که می تواند به شورش بیانجامد، عملا خود را کنار کشیده و مانند مردم به سوی آینده نا معلوم می رود. بویژه که با موضع گیری های رهبر جمهوری اسلامی درباره تظاهرات امریکا، حالا دیگر سرکوب تظاهرات و شورش مردم در ایران نیز بسیار پر هزینه تر از گذشته خواهد بود و به این آسانی نمی توان برای مقابله با مردم به آن متکی شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: