ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک بام و دو هوای پرونده های فساد

چرا قائم مقام قالیباف محرمانه

و معاون لاریجانی علنی محاکمه میشوند

 
 
 
 
 

 

قوه قضائیه که با آغاز محاکمه نیمه علنی اکبر طبری پیشکار رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس کنونی مجمع مصلحت "آیت الله آملی لاریجانی" زیر فشار قرار گرفته که چرا پیشکار قالیباف شهردار اسبق و رئیس کنونی مجلس محاکمه نمی شود؟ روز گذشته اعلام کرد:

پرونده عیسی شریفی، معاون محمد باقر قالیباف در زمان شهرداری تهران در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح است و به دادگاه ارسال شده است و تاکنون ۴۰ جلسه دادگاه در این خصوص برگزار شده است و بزودی جلسات پایانی برگزار می شود.

قوه قضائیه اعلام نکرد که چرا این پرونده زیر نظر سازمان قضائی نیروهای مسلح است؟ و چرا دادگاه طبری تا حدودی علنی برگزار می شود اما دادگاه عیسی شریفی غیر علنی است؟ و حتی یک جلسه از 40 جلسه ادعائی قوه قضائیه نیز علنی نشده است؟ و موارد اتهامی چیست و چرا اعلام نمی شود؟

قوه قضائیه گفته چند تن از مرتبطین با این پرونده نیز در زندان هستند و چند تنی هم آزاد شده اند. آن ها که در زندان هستند کیستند و آنها که آزاد شده اند بر چه مبنائی آزاد شده اند؟

در هر بند بازی که برای پنهان کردن پرونده فساد در شهرداری دوران قالیباف می شود سئوالات بیشتری در جامعه مطرح می شود.

البته همه اینها در صورتی است که اصل ادعای محاکمه عیسی شریفی حقیقت داشته باشد.

15 تیرماه 98، رئیس شورای شهر تهران خبر داد که با دستور رهبر جمهوری اسلامی، سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به پرونده اتهام «فساد مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی» قائم ‌مقام قالیباف شهردار اسبق تهران "عیسی شریفی"شد.

این پرونده به بازداشت تعدادی از نزدیک‌ترین افراد به قالیباف، شهردار اسبق تهران منجر شده است. عیسی شریفی، قائم مقام محمد باقر قالیباف یکی از ۵ بازداشت شده اصلی است.

«هلدینگ یاس»، یک شرکت طرف قرارداد با شهرداری تهران، نیز از نام‌های پرتکراری است که در رابطه با این پرونده فساد شنیده می‌شود.

پیش از واگذاری پرونده به ستاد کل نیروهای مسلح، محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران و عضو شورای شهر ششم، تلاش‌های زیای برای رسیدگی به پرونده های فساد شهرداری دوران قالیباف کرده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: