ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول اردیبهشت- گزارش ایرج گلفام

درباره "کرونا" در روسیه

چه خبرهائی گفته نمی شود!

 
 
 

 

 

در روزهائی که اخبار شیوع کرونا در ایتالیا و اسپانیا و سپس آلمان در صدر خبرهای کرونائی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بود وهمچنان نیز به نوعی هست، کمتر خبری در باره تدابیر روسیه برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور پهناور منتشر شد. البته اگر کوچکترین خبر منفی در این زمینه بود آنها بلافاصله دولا پهنا کرده و مرتب پخش می کنند و کارشناس همسو با سیاست هایشان برای اظهار نظر هم کم در آستین ندارند.

به همین دلیل اطلاع از بعضی اخبار کرونائی در روسیه را بازتاب می دهیم.

 از همان آغازِ رسیدن " ویروس کرونا " به روسیه، این کشور آمادگی خود برای مقابله را به اجرا گذاشت. پوتین در تلویزیون ظاهر شد و  گفت:

"برای زنده ماندن هر بیمار آلوده به ویروس کرونا ، خواهیم جنگید".

این سخن کاملا در مقابل اظهارات اخیر صدر اعظم آلمان است که در یک جدول زمانی افزایش تخت خالی در بیمارستانها را با شمار تلفات براثر کرونا در ارتباط اعلام کرد!

در روسیه، که اکنون قرنطینه یک ماهه را می گذراند و دولت حقوق نه تنها کارکنان بخش دولتی، بلکه بخش خصوصی را نیز پرداخت می کند، ابتدا کنترلِ شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت تا بتواند خود را بیشتر آماده کنند. خبرگزاری های غربی نگفتند که روسیه در این دوران برای گرفتن تست و آزمایش آلودگی به کرونا یکی از پیشتازان جهان است و تا کنون قریبِ دو میلیون تست کرونا انجام داده و روزانه بیش از 90 هزار تست در این کشور در حال انجام است. آمارِ مبتلایان تأیید شده به ویروس کرونا تا لحظۀ تهیه این گزارش 42 هزار و 853 نفر و بهبود یافتگان 3291 و شمار قربانیان 361 نفر میباشد. (مقایسه کنید با آمار تلفات در ایتالیا و اسپانیا). بصورت همزمان صدها هزار نفر در قرنطینه و تحت مراقبت هستند.

در روسیه با برقراری مقررات سراسری از شهروندان خواسته شده تا در خانه بمانند و خروجِ بدونِ اجازه تا فاصلۀ 100 متری از محل سکونت مجاز و بیشتر از آن  ممنوع اعلام شده است. (به استثنای خرید مایحتاج روزانه و نیازمندی های پزشکی و درمانی).

بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا در پایتخت روسیه یعنی شهر مسکو ساکن هستند و طبیعی است که تدابیر حکومتی در مسکو بیش از دیگر شهرهاست. از جمله ساختن سریع بیمارستانی (یک ماهه) مجهز به بیش از 26 هزار وسیله و ابزار پزشکی- درمانی از جمله دستگاههای تنفس مصنوعی ، سیستم های مدرنِ دیجیتالِ کنترل علائم حیاتی بیمار و... با ظرفیت 500 نفر ( که در صورت لزوم قابلیت افزایش به 630 نفر را دارد). در این بیمارستان که در منطقۀ "مسکوی نو" ساخته و از روز دوشنبه 20م ماه آپریل (امروز) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت هر 24 ساعت 10 هزار تست کرونا انجام خواهد شد. این بیمارستان 800 تخت دارد و مجهز به 65 دستگاه مخصوص تنفس مصنوعی است. علیرغم سرعتِ ساخت و ساز و تجهیزات مدرنِ این بیمارستان که بصورت "شانه ای" بنا شده است، این بیمارستان دارای محل سکونت و خوابگاهها و امکانات  رفاهی  مجزا برای کادر درمانی در محوطۀ خود بیمارستان به منظورِ سرعت عمل و نزدیکی  کادر درمانی با بیماران ساخته شده است. برای بستری کردن بیماران آلوده به ویروس کرونا 950 تخت در نظر گرفته شده است.

عکس: بیمارستان 800 تختخوابی مدل شانه ای که از امروز در مسکو کار خود را شروع کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: