ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 4 اردیبهشت

کدام اخبار قرار است

اخبار کرونا را به حاشیه ببرد؟

 
 
 

 

برای به حاشیه بردن اخبار "کرونا"، و اخبار مقابله بی نظیر چین با کرونا و همچنین اجرای طرح "هرکس زنده ماند از چنگ مرگ گریخته و هرکس مرُد خود به چنگ مرگ افتاده" نیاز به یک خبر داغ و جنجالی است. فعلا محدودیت های کرونائی را درامریکا و اروپا بسرعت لغو می کنند و دولت ها شانه خود رااز زیر بار قرنطینه و تامین زندگی مردم خلاص می کنند، چرخ اقتصاد را روغن می زنند و توصیه هائی هم برای مراعات کرونا می کنند که این توصیه ها نیز بتدریج کم خواهد شد. در ایران نیز تقریبا همین روند در حال طی شدن است و ای بسا سرعت آن بیشتر از اروپا و امریکا هم باشد! در عنوان اول پیک نت دوم اردیبهشت این روند را تحت عنوان پائین کشیدن فیتیله اخبار کرونا پیش بینی کردیم و دلائل و نتایج آن را هم نوشتیم. این مطلب را بار دیگر در صدر اخبار امروز نیز تکرار کرده ایم.

حالا بحث اینست که کدام خبر می خواهد جانشین اخبار کرونا شود و توجه مردم را از دلائل پیروزی چین در مقابله با کرونا منحرف کند؟ اخبار چند روز اخیر در مورد سقوط قیمت نفت و نتایج اقتصادی آن بیش از آن که برای مردم مهم و قابل درک باشد برای محافل اقتصادی و نفتی قابل درک و دارای اهمیت است. شاید اخبار یک درگیری نظامی در خلیج فارس بتواند آن خبر نفتی را کامل کند و نتایج اقتصادی این درگیری، بازار نفت را رونقی دوباره ببخشد. حادثه را امریکا و ترامپ باید کلید بزنند و طبیعی است که بدنبال بهانه نیز بگردند. از جمله نزدیک شدن قایق های سریع سپاه به کشتی های امریکائی در حال مانور در خلیج فارس که خبرش مربوط به چند روز پیش است اما حالا ترامپ که نگران انتخابات چند ماه دیگر است، یادش افتاده که نباید آن فرصت را از دست میداد و تا این فرصت کامل از دست نرفته باید وارد میدان شود. او روز گذشته دستور تیراندازی به قایق های ایرانی که به کشتی های امریکائی نزدیک می شوند را صادر کرد. وزیر خارجه امریکا هم پرتاب ماهواره ایران به فضا را بهانه متهم ساختن ایران به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل کرد تا تهدید نظامی ترامپ باتهدید باصطلاح حقوقی شورای امنیت سازمان امنیت ضمانت اجرائی پیدا کند!

روی سر این دو بهانه، بهانه دیگری نیز قرار خواهد گرفت تا مثلث اخباری که اخبار کرونا را به حاشیه ببرد ساخته شود؟ بزودی پاسخ معلوم خواهد شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: