ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو روزنامه کیهان و ج. اسلامی در برابر هم

حالا که دکان ها وپاساژها باز شده

در مساجد و حرم ها را هم باز کنید!

 
 
 

 

روحانیونی که نگران از کف دادن دکان نماز جمعه – بویژه در ماه رمضان- و سخنرانی و خطبه علیه دولت اند، به قیمت جان مردم تلاش می کنند درهای مساجد را باز کنند، نماز جمعه ها را بار دیگر برقرار کنند و درهای حرم ها و امام زاده ها را نیز باز کنند. دو دیدگاه دراین زمینه روز گذشته در دو روزنامه جمهوری اسلامی و کیهان در تضاد با هم منتشر شد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت : در بازگشایی مساجد عجله نکنید؛ نماز را در خانه هم می شود خواند؛ معنویت از راه دور هم کسب می شود.

رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشائی شوند.

اگر مشکلات حاد اقتصادی پیش نمی‌آمد و یا دولت دارای توانائی مالی زیادی بود که می‌توانست مشکلات صاحبان مشاغل را تأمین کند، بازگشائی محل کسب و کارها هم جایز نبود.

با توجه به غیرقابل کنترل بودن رفت و آمدها دراماکن مذهبی و اینکه نماز را می‌توان درخانه هم خواند و زیارت را هم می‌توان از دور انجام داد، رعایت الزامات بهداشتی با هدف حفاظت از جان‌ها ایجاب می‌کند برای مدتی از آن مستحبات به نفع این واجب صرفنظر شود.

روزنامه کیهان نوشت: با رسیدن ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است. چطور حضور مردم در پاساژها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روزها شاهد آن هستیم بلا مانع است اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند باید همچنان بسته بمانند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: