ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 10 اردیبهشت

ایرانِ پس از کرونا

ایرانِ پیش از کرونا نخواهد شد

 
 
 

 

 

الکلی که برای ضد عفونی علیه کرونا در ایران توزیع شد، تاکنون رسما بیش از 5 هزار نفر را مسموم و 525 نفر را کشته است. این آمار را روزگذشته وزارت بهداشت رسما اعلام کرد. در میان مسموم شدگانی که جان به در برده اند 95 نفر کور شده اند و بقیه در بیمارستانها نجات یافتند. مصرف و مسمومیت آنقدر وسیع بوده و هست که دیگر جائی برای  این سئوال مذهبی و حکومتی از فرد مسموم که الکل سرکشیده بود، نبود و نیست! چه رسید به حکم شلاق برای آن که مشروب می خورد!

هنوز معلوم نیست حکومت، پس از عبور از بحران کرونا، چه تجدید نظرهای احتمالی در شیوه های حکومتی 40 سال گذشته خواهد کرد اما آنچه مسلم است، پس از کرونا دیگر نه ایران و نه هیچ کشور دیگر جهان نمیتواند به دوران پیش از کرونا بازگردد. نه در سیاست، نه در اقتصاد، نه در آئین های مذهبی، نه در مناسبات فرهنگی و اجتماعی و ...

کنسرت های آنلاین که دراین دوران در ایران و در خانه ها و حتی بام خانه ها برگزار شد و آزاد از حجاب اجباری بود و هست، ورزش در خانه ها بدون محدودیت های مذهبی و ازجمله پوشش اسلامی توسط زنان ورزشکار، خریدهای آنلاین و از رونق افتادن فروشگاهها، کلاس های اینترنتی برای دانش آموزان، استفاده وسیع مردم از اینترنت در دوران خانه نشینی، کنسرت های پر بیننده آنلاین که دیگر نیازمند مجوز نیست و سینه سپر کردن امام جمعه ها در برابر آن نیز دیگر بی فایده است، از سکه افتادن امام زاده هایی که آنها را شفابخش تبلیغ کرده بودند، آشکار شدن ترس حکومت از شورش گرسنگان و نرفتن زیر بار قرنطینه عمومی و دوهفته ای برای مبارزه با کرونا و دهها پدیده دیگر نشان داد که ایران پس از کرونا نمی تواند ایران پیش از کرونا بشود. درباره تولید مشروب سالم و رهائی از عواقب سرکشیدن الکل صنعتی و یا مشروبات دست ساز خانگی نیز ظاهرا از جمله همین تجدید نظرها و دگرگونی هاست. باید چاره ای بیاندیشند و به کارخانه های استلک، شراب ارومیه و قزوین اجازه تولید ودکا، شراب و آبجو بدهند.

عکس: دوران سپری شده پیش از کرونا در ایران


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: