ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه:

ترکیه پس از کرونا

نمی تواند ترکیه پیش کرونا بشود!

 
 
 

 

 

شیوع کرونا در ترکیه و شکست دخالت های نظامی دولت این کشور در جنگ سوریه، جنگ لیبی و ادامه جنگ داخلی با کردهای ترکیه و در ادامه  آن جنگ با کردهای سوریه همگی دست به دست هم داده و بحران اقتصادی این کشور را چنان تشدید کرده که مخالفان دولت را مهاجم تر از همیشه به واکنش واداشته است. از جمله کمال قلیچ داروغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق که در مصاحبه با العربیه گفته است:

اردوغان با سیاست سرکوب آزادی ‌ها و آسیب رساندن به دمکراسی و اقتصاد ترکیه دیگر نمی ‌تواند به حکومت خود ادامه دهد. نظام پارلمانی قدرتمند بار دیگر باید به ترکیه برگردد، چرا که نظام ریاستی (تک نفره) ضررهای زیادی به این کشور وارد آورده است. هرکسی برای دوره‌ ای خاص می‌تواند در قدرت باقی بماند اما زمانی که پایگاه مردمی را از دست بدهد و نتواند آراء رأی دهندگان را بدست آورد به ناچار از قدرت خارج می‌شود برای اردوغان نیز وضع به همین شکل است.

بحران شیوع ویروس كرونا در ترکیه فرصتی بود برای جامعه تا مردم خوب فکر کنند تا اجازه ندهند شرایط ترکیه به دوران پیش از ویروس برگردد.

ترکیه بیشترین سهم پیامدهای ناشی از بحران كرونا را داده است زیرا فقر افزایش یافت، قیمت ها افزایش یافت، بیکاری بیشتر شد و مفهوم دولت اجتماعی کاملاً از بین رفت.

آخرین نظر سنجی در ترکیه نشان میدهد که محبوبیت اردوغان بشدت کاهش یافته و احتمال پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار کم است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: