ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعتراف آیت الله هاشم رسولی:

من بهتر از احمد خمینی

خط امام را تقلید می کردم!

 
 
 

 

 

آیت الله هاشم رسولی محلاتی از اعضای دفتر آیت الله خمینی دردیماه سال گذشته در گذشت. یکی از وظایف آیت الله محلاتی تقلید خط آیت الله خمینی و صدور و امضای بیانیه بجای وی بود. خود وی مدتی پیش از در گذشت در مصاحبه ای در این مورد گفت:

«من از همه اعضای دفتر، خطم به امام شبیه ‌تر بود. ... خط احمد آقا هم خوب بود، ولی خیلی به خط امام شبیه نبود، برای همین گاهی می‌آمد و بالای سر من می‌ایستاد سؤال هم می‌کرد که چطور می‌نویسید که این قدر شببیه خط امام است؟ تمرین هم زیاد می‌کرد، به طوری که این اواخر خطشان تا حدودی شبیه به امام شده بود."

ماجرای تقلید خط آقای خمینی مسئله ای تازه نیست. این مسئله هم در زمان حیات آیت الله خمینی در روزنامه ها مطرح شد که سرانجام آن به دستخط تازه ای منتهی شد که در آن آیت الله خمینی پسرش احمد را بعنوان تنها کسی که می تواند راجع به صحت اسناد منتسب به وی اظهار نظر کند معرفی کرد، در حالیکه خود احمد متهم به تقلید خط وی بود و همین دست خط تازه هم باحتمال قریب به یقین دستخط خود احمد خمینی و یا آیت الله رسولی بود.

بعدها مهندس بازرگان نیز نامه ای که به امضای آیت الله خمینی علیه نهضت آزادی منتشر شده بود را جعلی و تقلبی اعلام کرد و خواهان کارشناسی خط شد که معلوم شد حق با وی بوده و حجت الاسلام محتشمی نیز در مصاحبه ای تایید کرد که آن نامه به خط احمد خمینی نبوده است. در جریان برکناری آیت الله منتظری نیز دوباره این مسئله مطرح شد که نامه برکناری وی به خط آیت الله خمینی نیست که رسولی محلاتی هم آن را تایید کرده ولی مدعی است که از آقای خمینی در اینباره مجوز داشته است.

در جریان کشتار زندانیان سیاسی نیز نامه یی برای اعدام اعضای مجاهدین خلق به امضای آیت الله خمینی منتشر شد که صحت خط آن نامه هم زیر سوال است و قطعی شد که نوشته وی نبوده است. هرچند درباره کشتار اعضای زندانی گروه های چپ اساسا چنین نامه ای در آن نامه که آن هم باحتمال قریب به یقین جعلی بوده  وجود نداشت.

آیت الله رسولی محلاتی در خاطرات خود از سکته دوم آیت الله خمینی در سال 65 سخن می گوید که در این زمینه نیز در کمتر جایی سخن گفته شده است. او این پنهان کاری را دلیلی برای آن می داند که همه خبرها به آقای خمینی نمی رسید یا درواقع به شکلی کانالیزه شده و گزینشی وی از مسائل اطلاع پیدا می کرد. ضرورت نوشتن اعلامیه و تقلید خط آقای خمینی را نیز به همین حساب می گذارد.

به هر حال تاریخ چند سال پایانی حیات آیت الله خمینی که گاه با بزرگترین جنایت ها و خیانت ها به انقلاب همراه شده هنوز هم در ابهام بسیار است و تردید نیست که در آینده نیز اسنادی که سخنان آیت الله رسول محلاتی را کامل می کند منتشر خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: