ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 اردیبهشت

هزینه حمله به سفارتخانه ها را

چرا مردم باید بدهند و نه آمران حمله؟

 
 
 

 

 

روز گذشته در جلسه علنی مجلس (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) اعلام شد: در آذرماه سال ۱۳۹۱ افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را اشغال و چند اثر هنری که جزو اموال دولت انگلیس بود را تخریب کردند.

این آثار پس از ترمیم به سفارت بریتانیا در تهران برگشت داده شده و مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هم هزینه این اقدام از جیب ملت پرداخت شد.

حمله به سفارت بریتانیا در تهران در سه ‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ توسط عده ای از بسیجی ها صورت گرفت که همیشه "خودسر"، "لباس شخصی"، "مردم خود جوش" معرفی می شوند. از همان خود جوش که یکی از آنها، یعنی عامل ترور حجاریان اخیرا سرهنگ دوم سپاه شد!

آنها وارد ساختمان سفارت شدند، پرچم بریتانیا را پایین کشیدند و بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کردند. سپس به به باغ سفارت بریتانیا در منطقه قلهک حمله کردند و ۶ کارمند انگلیسی را به گروگان گرفتند که پس از چند ساعت و با حضور پلیس دیپلماتیک آزاد شدند.

مأموران نیروی انتظامی در هر دو محل بودند اما نبودنشان بهتر از بودنشان بود! مهاجمین بسیجی به طرف ساختمان سفارت سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و پس از هجوم به دفاتر سفارت، برخی مدارک را به پایین پرتاب کردند.

خبرگزاری‌های حکومتی مهاجمین را «دانشجویان دانشگاه‌های تهران» و «دانشجویان بسیجی» اعلام و حملهٔ آنها را خودجوش و برنامه‌ریزی نشده اعلام کردند. انگیزه این اقدام ظاهرا «اعتراض به دست داشتن احتمالی دولت‌های غربی در مرگ مجید شهریاری» بود.

آن مهاجمین که نامشان اعلام نشده اکنون کجا  هستند؟ ارتقاء موقعیت و مقام پیدا کردند؟ چرا هزینه ای که این اقدام به همراه آورد (منهای هزینه سیاسی آن) ملت باید بدهد و نه آمران و طراحان آن حمله و در ادامه آن حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: