ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

من زنم را دوست دارم!

پیام رجوی به مهندس بازرگان

و پاسخ پرکنایه بازرگان به او

 
 
 

 

 

مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بخش هائی از خاطرات و شاید هم اعترافات مسعود خدابنده از اعضای جدا شده از سازمان مجاهدین خلق را منتشر کرده است. خدابنده با نام مستعار "رسول"، عضو شورای ملی مقاومت، مسئول مستقیم تیم حفاظت مسعود و مریم رجوی و از فرماندهان ارتش آزادیبخش بوده است. این که او به میل خویش این خاطرات را نقل کرده و یا به اجبار و یا هر دلیل و بهانه دیگری برای نقل قولی که از او منتشر شده اهمیت چندانی ندارد. او جمله ای را از از مهندس بازرگان نقل کرده که پیشتر نیز دکتر یزدی در کتاب سه جلدی خاطرات خود به آن اشاره کرده است. مهندس بازرگان انبوهی از ضرب المثل ها و کنایه ها در ذهن داشت و بسیار حاضر جواب بود. هم در سخنرانی هائی که در دوران نخست وزیری، درباره اختلافاتش با آیت الله خمینی ایراد کرد و هم در نطق های دورانی که در مجلس بود از این ضرب المثل ها و کنایه ها به کرات استفاده کرد و حریفی از این نظر در مجلس نداشت. حتی چند بار حال آیت الله خلخالی را چنان گرفت که حتی اطرافیان خلخالی نیز به خنده افتادند.

سه سه بار غلط کردیم که انقلاب کردیم

ما با انقلاب می خواستیم باران بیاید سیل آمد

گربه حاجی سر سفره با هر لقمه حاجی بک میو می کرد و حاجی یک لقمه خودش می خورد و یک لقمه به گربه میداد. کار به جائی رسید که یک لقمه خودش می خورد و چند لقمه به گربه میداد که میو میو نکند. بالاخره حاجی به گربه گفت: بفرمائید شما شام بخورید بنده میو میو کنم. (در مصاحبه تلویزیونی و در اشاره به اختلافاتش با آقای خمینی)

خطاب به همسر مرحوم رجائی در مجلس که نطق تندی علیه بازرگان می کرد، از رئیس مجلس (رفسنجانی) اجازه خواست که یک جمله در پاسخ بگوید. از هاشمی نه و از بازرگان تکرار تقاضا تا آن که رفسنجانی خسته شد و بالاخره به بازرگان  گفت فقط یک جمله. بازرگان برخاست و گفت :" آنکه به مان نریده بود، کلاغ کون دریده بود!". خنده همگانی همه نطق خانم رجائی را به فراموشخانه برد.

این چند نمونه درباره حاضر جوابی بازرگان یادآور شدیم تا برسیم به نقل قول مسعود خدابنده در نقل خاطراتش:

« سازمان مجاهدین خلق مدتی به دنبال خدابیامرز مهندس بازرگان بود. یکبار که او برای معالجه از ایران خارج شده بود که رجوی برایش پیغام فرستاد که شما به شورای مقاومت ملی بپیوند و به ایران باز نگردید.  بازرگان با اشاره به رفتن رجوی از ایران و باقی گذاشتن همسرش اشرف ربیعی در تهران و کشته شدن وی به همراه موسی خیابانی در تهران به پیام آورنده گفت: به رجوی بگویید «من هم زنم را دوست دارم »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: