ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا حضور مامور امنیتی در صحنه قتل رسیدگی نمیشود؟

"نجفی" براساس چه مصلحتی

در دو دادگاه دهان نگشود؟

 
 
 

 

 

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل سابق محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران که محاکمه دوم را هم پشت سرگذاشت و ظاهرا نمی خواهند او را به این آسانی از زندان آزاد کنند می‌گوید:

«از همان ابتدا یکی از مشکلات من با آقای نجفی این بود که همه‌ی واقعیت را براساس صلاحدید خود نمی‌گفتند، بسیاری از مسائل در پرونده‌ی آقای نجفی وجود دارد که رسانه‌ای نشده و اگر ایشان اجازه دهند با مسئولیت خودم آنها را بیان می‌کنم. با وجود اینکه از همان روز اول از مامور امنیتی در صحنه‌ی جرم صحبت شد، اما دادگاه هیچ تحقیقی درباره‌ی آن فرد نکرد. چون آقای نجفی پول را به خانواده‌ی مقتول پرداخت کرده، اکنون نباید در زندان باشد.

از همان روز اول به من گفتند این پرونده را رسانه‌ای نکنید. من هم پاسخ دادم، در طول یک سالی که نجفی شهردار تهران بود، اینقدر تریبون صدا و سیما در اختیار او نبود که اکنون در اختیار دادسرا و اداره‌ی آگاهی علیه او قرار دارد. چند روز پیش نماینده‌ی دادستان ‌گفت، دادستان رسانه‌ای شدن پرونده را منع کرده بود.

من به عنوان وکیل دادگستری با ۳۰ سال سابقه‌ی وکالت یک خودکار بدون اجازه‌ی دادستان نمی‌توانم به دادسرا وارد کنم. سیما با آن دوربین‌های عریض و طویل وارد دادسرا شد بدون اینکه از دادستان اجازه بگیرند؟

در حد خودم اطلاعاتی که دارم و قانونا هم مجاز هستم و می‌توانم اعلام کنم. این مسئله برای آنها بسیار سنگین بود. از روی اول بنده به ایشان گفتم، همه‌ی واقعیت‌هایی که می‌دانید را بگویید. اما ایشان مصلحت سنجی‌هایی ‌کردند و اینکار را نکردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: