ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 اردیبهشت

دیدار مجازی دانشجویان با رهبر

چرا شما و برگمارشدگان شما

به هیچکس پاسخ نمی دهند؟

 
 
 

 

 

مطابق یک سنت چند ساله، که در اواخر ماه رمضان شماری دانشجوی از فیلتر گذشته به دیدار رهبر برده می شوند، امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا این دیدار بصورت مجازی برگزار شد. یعنی دانشجویان از طریق فضای مجازی با رهبر که در یک اتاقی نشسته و عکسی از آیت الله خمینی را نیز نه بالای سر بلکه در کنار دست خود گذاشته بود دیدار مجازی کردند. در این دیدار رهبر جنبش دانشجوئی عدالتخواه (تشکلی تازه تاسیس) که خود را در خط فکری آقای خامنه ای معرفی می کنند، طی سخنانی که گزیده ای از آن را در همین شماره پیک نت می خوانید، ضمن چند اشاره گذرا به ناکارآمدی دولت ها و مجلس، رفت سر اصل معضلی که سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه را فلج کرده است. یعنی نهادهای زیر مجموعه رهبری، بیت غیرپاسخگوی رهبری و انتصاباتی که خود رهبر انجام میدهد و درباره آنها به کسی پاسخ نمیدهد. این سخنرانی که شاید بدلیل مجازی بودن آن، سخنران با جسارت بیشتری توانست به نکات بالا اشاره کند، نشان داد که دیگر نمی توان باصطلاح عدالتخواه بود اما نگفت که چه بر سر کشور در 3 دهه گذشته آمده است. آینده بسیار نزدیک نشان خواهد داد که اداره کشور مانند پیش از بحران کرونا دیگر امکان پذیر نیست. حتی در مجلس بی پشتوانه ای که بزودی کار خود را شروع می کند نیز واقعیاتی که در سخنرانی دانشجوی عدالتخواه مطرح شده بازتاب خواهد یافت، چرا که این سخنان نه تنها  بخشی از آگاهی عمومی، بلکه بخش مهمی از اعتراض مردم ایران است.

رهبر جمهوری اسلامی در همان اتاقی که در آن نشسته بود، از پشت دو میکرفونی که روی میز پوشیده از ترمه تیر رنگ قرار داشت، چیزهائی گفت که پاسخ به مسائل مطرح شده درباره برگماری های او و بیت رهبری و زیر مجموعه های این بیت نداشت. باز توپ را انداخت در زمین دولت کنونی و دولت آینده ای که ایشان میخواهد پرچم آن را مانند مجلس یازدهم بدهد بدست نسل جوان حزب الهی. البته ریاست این دولت حزب اللهی جوان را بدهید به یک غیر جوان با تجربه. همان کاری که با مجلس یازدهم شده و امثال میرسلیم یکی از نامزدهای ریاست آنست. نامزدی که تقریبا هم دندان فقهای شورای نگهبان و اکثریت مجلس خبرگان است.

ایشان که 8 سال دولت احمدی نژاد را زنده کننده شعارهای انقلاب معرفی کرده بود، این بار دولت حزب اللهی می خواهد سر کار بیآورد. تکلیف بیت و انتصابات ایشان که در دیدار مجازی مطرح شد چه می شود؟

او گفت:

«دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است. (یعنی بیت ایشان و برگماری های ایشان مشکل مملکت نیست!) البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان 32 ساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد.

مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید.

در سخنرانی دانشجوی عدالتخواه راه حل ها با صراحت بیان شد اما ایشان از این گوش گرفت و از آن یکی گوش در کرد و در عوض یکبار دیگر حجاب را پیش کشید و گفت:

بنده نسبت به مسئله‌ی حجاب و حیای اسلامی در دانشگاه‌ها دغدغه دارم. رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران و خود دانشجویان و بخصوص دخترخانم‌ها به حجاب و فاصله‌گذاری اهمّیّت بدهند.

(یکی می مرد ز درد بی نوائی- یکی می گفت مگر زردک (هویج) می خواهی؟)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: