ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 فروردین

کرونا بیشتر خواهد کشت

یا شورش گرسنگان در ایران؟

 
 
 
 

 

ایران توان اعلام قرنطینه عمومی برای مقابله با کرونا را ندارد. حتی برای دو هفته. نه دولت پول و بودجه ای دارد که به کارمندان و کارکنان خود بدهد و نه کنترل و تسلطی بر کارفرمایان و تجار و شرکت های تجاری شان دارد که بتواند آنها را مجبور کند سر کیسه را کمی "شُل" کرده و دو هفته حقوق ومزد کارکنان و کارگرانشان را بدهند. طبیعی  است که توان قبول یک سوم این هزینه را هم ندارد تا دو سوم بقیه را بخش خصوصی از جیب بدهد. وقتی چنین امکانی نیست، اعلام قرنطینه و آوردن نیروی نظامی و انتظامی به خیابان برای جلوگیری از بیرون آمدن مردم از خانه هایشان درهمان یکی دو روز اول به تقابل مردم با این نیرو کشیده می شود و سپس شورش گرسنگان آغاز می شود. مردمی که محتاج نان شب اند و ماندن در خانه یعنی مرگ، طبیعی است که بی اعتنا به خطر کرونا، با شعار "یا مرگ یا نان" به خیابان می آیند. یک شهر، یعنی شهر قم را به همین دلیل و دلائل مذهبی دیگر نتوانستند قرنطینه کنند، حالا چگونه میتوانند ایران را قرنطینه کنند؟

دولت و شخص روحانی تاکنون نگفته و در آینده هم نخواهند گفت که دلیل واقعی قرنطینه اعلام نکردن ایران همین است که نوشتیم. به همین دلیل صغرا، کبراهائی چیده و اعلام  می شود که جز با پنهان کردن آمار واقعی شمار قربانیان کرونا در ایران ادامه آن ناممکن است. حکومت بر این اندیشه است که اگر شورش شود چند برابر بیش از مرگ بر اثر کرونا قربانی خواهند شد، بنابراین بهتر است تن به کشتار کمتر بدهیم و آمارش را پنهان کنیم. اما این پنهان کاری می تواند تا کجا ادامه یابد؟ سئوال اصلی همین است!

به این تابلوی هولناک اضافه باید کرد انبوه معتادان، کارتن خواب ها، تن فروشان، زندانیانی که مرخص شده اند، زورگیرها، جیب برها، ماشین دزدها و .... را.

فیلم بالا فقط یک نمونه است. انبوه معتادان و فروشندگان مواد مخدر در میدان شوش تهران. این فیلم روز گذشته (15 فروردین) و همزمان با ادعای متوقف شدن شیوع کرونا در تهران از سوی ستاد مبارزه با کرونا روی شبکه های اجتماعی منتشر شد. محل این فیلم که 3 بامداد گرفته شده، میدان شوش تهران است و کسانی که در فیلم دیده می شوند یا خریدار مواد مخدرند و یا فروشنده آن. تهران را می توان به قرنطینه برد؟ هرکس پاسخ مثبت بدهد یا بی خبر است و یا فریبکار! و آنکس که ادعای کنترل کرونا را می کند، واقعیت را پنهان می کند. حتی اگر تمام تحریم ها نیز لغو شوند، جامعه از هم گسیخته ایران را از فاجعه نمیتوان نجات داد، مگر با تن دادن به یک تغییر اساسی در ساختار حکومتی و تشکیل دولتی فراجناحی و ملی و مورد تائید و اعتماد مردم. کار از اینجا آغاز می شود زیرا از همینجا هم خراب است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: