ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زیر مجموعه های بیت رهبری

بنیادهای بزرگ مالی

دارائی خود را در اختیارمردم بگذارند

 
 
 

 

 

کرونا مثل "عدو" شد "سبب خیر" در ایران تا مردم از نقش و قدرت نهادهای مالی زیر مجموعه بیت رهبری آگاه و یا آگاه تر شوند. هرچه روحانی در مجلس به اشاره گفت و کمتر درک شد و بدان توجه، حالا که کفیر دولت به ته دیگ خورده و بلای کرونا نیز نازل شده، بحث درباره این نهادهای مالی که حاضر نیستند پول خرج مقابله با کرونا کنند بالا گرفته است.

تا حالا چند تحلیلگر سیاسی داخل کشور به این ماجرا اشاره می کردند و حالا بحث بصورت علنی در مجلس مطرح شده است. روز گذشته حیدری نماينده مجلس از عملکرد بنیادهای مالی حاکمیت در بحران کرونا انتقاد کرد و گفت:

بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان‌ها متعلق به ملت و مملکت است؛ چرا به مردم کمک نمی کنند؟  واقعیت ها را مردم متوجه می‌شوند. صد سال پیش که نیست!

از جمله منابع در آمد دولت نفت است. رئیس سازمان برنامه بودجه سه‌ شنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس گفت که انتظار داشتیم صادرات نفت فلان رقم باشد که در حال حاضر با توجه به اینکه  قیمت و صادرات به شدت کاهش پیدا کرده  و استخراج و صادرات نفت سودی ندارد.

یکی دیگر از منابع درآمدی مالیات است، اما هنگامی که کسب و کار در این شرایط رونق ندارد نمی‌توانیم امید به وصول مالیات داشته باشیم. بنابراین دولت با کاهش شدید منابع درآمدی مواجه است.

استقراض از بانک مرکزی فشار تورم را بسیار فزاینده خواهد کرد.

معتقدم تنها راهی که باقی مانده آنست که نهادها دارای منابع مالی به کمک دولت و مردم بیایند.

بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان‌های مختلف دارایی‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: