ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظامی و غیر نظامی لکنت زبان گرفته اند

سهم رهبر ج. اسلامی در تاخیر

اعلام خبر شیوع کرونا در ایران

 
 
 
 
 

 

فرمانده نیروی دریائی جمهوری اسلامی هم مانند چند نظامی و غیر نظامی، از جمله وزیر بهداشت از دهانش در رفت که تاریخ شیوع کرونا در ایران و مرگ براثر کرونا در شهر قم باز می گردد به اواخر دیماه و اوائل بهمن ماه گذشته. یعنی پیش از راهپیمائی 22 بهمن که رهبر جمهوری اسلامی به این دلیل که نباید خبری اعلام شود که مردم در راهپیمائی شرکت نکنند با انتشار خبر آن مخالفت کرد. آن راهپیمائی در حد 300 هزار نفر در تهران 12 میلیونی، بی رمق برگزار شد. دولت (به گفته وزیر بهداشت) پس از 22 بهمن می خواست خبر را اعلام کند که باز رهبر جلوی آن را به این بهانه که از مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند کم می شود با آن مخالفت کرد. آن انتخابات هم با مشارکت بی رمق در شهرهای بزرگی چون تهران واصفهان (در حد 26 در صد که در تهران گویا 18 در صد آن نیز رای باطله بوده) برگزار شد و مجلس بی اعتبار یازدهم قرار است افتتاح شود. نتیجه این دو مخالفت شیوع کرونا در قم و چند شهر دیگر شد. خواستند نماز جمعه ها را تعطیل کنند و حرم ها را ببندند بلکه مردم کمتر جمع شده و جلوی شیوع بیشتر کرونا گرفته شود که باز هم رهبر مخالفت کرد که دراین زمینه بیم از واکنش روحانیون نیز بی تاثیر نبود. بالاخره خبر اعلام شد اما رهبر باز در صحنه ظاهر شد و از شرکت مردم درانتخابات تشکر کرد و گفت که مردم "شیرین کاشتند" و عده ای در داخل تحت تاثیر تبلیغات خارج می خواستند با علم کردن یک ویروسی جلوی شرکت مردم درانتخابات را بگیرند. چند روز بعد ابعاد شیوع کرونا در ایران در فضای مجازی بازتاب وسیع یافت و رهبر نیز در دیدار با پزشک مخصوص خود برای پزشکان و پرستاران پیام تشکر فرستاد و چند روز بعد از آن نیز با دستکش پلاستیکی یکه و تنها در صحنه حاضر شد و از مردم خواست مراعات توصیه های پزشکی را بکنند. چند روز بعد دوباره به صحنه آمد و گفت بیخود دارند این ویروس را بزرگ می کنند. چیزی نیست و از این حوادث خیلی اتفاق افتاده است و خلاصه این ضد و نقیض گوئی ها از جانب وی ادامه یافت. همین نوسان ها و ضد و نقیض گوئی های وی در میان مقامات حکومتی و نظامی های ارتشی و سپاهی که عادت به اظهار فضل و دانش و اطلاعات سیاسی و پزشکی و اخلاقی کرده اند رایج شد و کار کشید به سخنانی که روز گذشته سخنگوی ارتش آن را اینگونه تکذیب کرد:

سخنگوی ارتش:دریادار سیاری هرگز نگفته است که ما یکماه زودتر از بقیه از شیوع کرونا خبر داشتیم.

این خبر اشتباه است و حرف امیر سیاری تحریف شده است. ایشان گفتند ما (یعنی مجموعه ارتش) هم‌زمان که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد متوجه آن شدیم و این اطلاع باعث شد تا اقدامات و پیشگیری‌هایی را صورت دهیم تا اگر قرار شد این ویروس وارد کشور ما شود، آمادگی داشته باشیم.

رسانه‌های معاند مثل همیشه اخبار را تحریف کردند و اصلا این‌گونه نبوده که ارتش خیلی زودتر از دولت و وزارت بهداشت از ورود کرونا به ایران خبر داشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: