ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 اسفند

سرمایه و سرمایه گذاری

در ج. اسلامی امنیت دارد؟

 
 
 

 

 

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته در یک همایش نظامی در سیستان و بلوچستان که مربوط به ارتش بود، اعلام کرد:

سرمایه گذاران خارجی بیهوده تحت تاثیر جنگ تبلیغاتی دشمن قرار گرفته و از سرمایه گذاری در ایران از ترس جنگ خودداری می کنند. ما به آنها قول میدهیم که ایران در امنیت کامل است و جنگی در میان نیست (نقل به مضمون)

سرلشکر باقری از معدود فرماندهان سپاه است که هم دانش نظامی و سیاسی دارد و هم حرف های بیهوده نمی زند و رجزخوانی های تبلیغاتی هم نمی کند. دراین سخنرانی که مضمون آن طی چند ماه گذشته از سوی وی در مقاطع و مجامع مختلف طرح شده، او نیمه خالی لیوان را بیان کرده و این درحالی است که لیوان امنیت برای سرمایه گذاری در ایران دو نیمه دارد. یک نیمه آن خطر حمله نظامی و درگیر شدن ایران در یک جنگ است، که البته این خطر و این نیمه با از دور خارج شدن جورج بوش و سقوط ترامپ در امریکا فعلا مطرح نیست و اسرائیل هم در قد و قامتی نیست که بتواند و جرات کند به ایران حمله نظامی کند، بویژه با تفاهمی که بر سر فعالیت های اتمی در وین بدست آمده و در روزهای آینده قطعی بودن آن اعلام خواهد شد.

اما آن نیمه دوم که اتفاقا جدی تر و مهم تر از نیمه اول است، امنیت داخلی است که ربطی به امنیت خارجی و خطر جنگ ندارد و در تمام سالهای گذشته آنچه که مانع سرمایه گذاری خارجی درایران شده عمدتا مربوط به همین نیمه دوم است. این تردید و خودداری از سرمایه گذاری در ایران تنها شامل کشورهای غربی و یا امریکا و یا ژاپن نمی شود، بلکه شامل روسیه و چین و حتی هند نیز می شود. چنان که در همین دوران اخیر و در ارتباط با دو قرارداد اقتصادی و نظامی با روسیه و چین شاهد بودیم، چه هجوم سازمان یافته ای از طریق رسانه های داخلی و خارجی در این ارتباط راه اندازی شد و افکار مردم را بردند به طرف روسیه هراسی و چین ستیزی. در مورد شرکت های غربی نیز همینگونه است. تا یک شرکت غربی پایش به ایران باز می شود، رهبر با یک جمله نا شسته سوژه بدست آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان میدهد و او فورا پنیر و گردو در تله جاسوس بگیری می گذارد و کفن پوشان مواجب بگیر هم دوپینگ کرده و راه می افتند. و این تازه جدا از خطر دست گذاشتن روی سرمایه ایست که آن شرکت ها به ایران می آورند. بویژه وقتی این شرکت ها قراردادهایی داشته باشد که در آن با سرمایه گذاران ایرانی نیز شریک شده باشند، که دراینصورت رقبای آنها در شرکت های وابسته به سپاه فورا برای آن سرمایه دندان تیز کرده و طرف ایرانی قرار داد سر از بند ویژه اطلاعات سپاه در اوین در می آورد و یا مافیای پول و ثروت و تجارت، چوب لای چرخ آن سرمایه گذاران (خارجی و داخلی) می گذارد.

نا امنی برای سرمایه گذاری اینجاست، نیمه دوم لیون که سرلشکر باقری آن را ندید و یا نخواست درباره آن چیزی بگوید همین است و حتی مهم تر از نیمه اول لیوان. بنابراین، نا امنی داخلی از داخل حکومت بر می خیزد، والا مردم فقط منتظر راه افتادن چرخ های اقتصاد و تولید و ایجاد شغل و تامین معیشت خود هستند. فکری برای گربه رقصانی های درون حکومتی باید کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: